رئیس جمهور در جمع مردم مازندران:

با رفع تحریم نشان می‌دهیم ملت ما پیروز است/شرق و غرب دنیا برای ما فرقی نمی‌کند/تقدیر از موضع‌گیری مقتدرانه رهبر انقلاب در برابر آل‌سعود

بصیر، حجت‌الاسلام حسن روحانی صبح امروز در جمع پرشور مردم مازندران در ساری با تقدیر از میمهان‌نوازی مردم این استان، اظهار کرد: امروز خاطره حماسه خرداد ۹۲ برای من بازسازی شد.

وی با بیان اینکه مازندران پرچم‌دار حکومت علوی در طول تاریخ بوده است، افزود: مازندران نقش تاثیرگذاری در انقلاب و دفاع مقدس داشته است.

رئیس‌جمهور کشورمان تصریح کرد: لشکر ویژه ۲۵ کربلای مازندران همواره در دفاع مقدس حماسه‌آفرین بوده است.

روحانی با اشاره به عالمان، مسئولان و بزرگان مازندرانی کشور، خاطرنشان کرد: مازندران سرزمین ورزشکاران، قهرمانان و مدال‌آوران است.

وی با تقدیر از قطعه هنری اجرا شده در ابتدای دیدار خود با مردم، گفت: این هنر توام با کار و تاریخ این سرزمین بود.

رئیس جمهور با عرض تسلیت به خانواده‌های قربانیان مازندرانی حادثه منا، اذعان کرد: آنها پاداششان را از حق با بهشت جاودان خواهند گرفت.

روحانی با تقدیر از موضع‌گیری مقتدرانه رهبر انقلاب در برابر سران آل‌سعود، اضافه کرد: دولت به تلاش‌های سیاسی، حقوقی و دیپلماتیک خود ادامه می‌دهد.

وی با بیان اینکه امروز کشور ایران به همت مردم به فضایی نو قدم گذاشته است، اظهار کرد: ما توانستیم به همه جهان بگوییم که همان طور که در دفاع مقدس از حق ملت ایران دفاع کردیم، امروز هم با زبان منطق در برابر قدرت‌های جهان ایستادگی کردیم و به یک توافق غرورآفرین دست یافتیم.

رئیس جمهور با تقدیر از نمایندگان مجلس برای تصویب کلیات برجام، افزود: در ماه‌های آینده با رفع تحریم نشان خواهیم داد که ملت ما پیروز صحنه است.

روحانی با تاکید بر لزوم ایجاد هم‌دلی میان مردم برای رشد و رونق اقتصادی، تصریح کرد: امسال کشورهای نفت‌خیز منطقه در چاه کنده خود افتادند، در حالی که بازار ایران با حفظ آرامش با کاهش تورم همراه بود.

وی با طرح این سوال که چرا مذاکره کردیم، گفت: برخی فکر می‌کنند ما دوست داشتیم به غرب نزدیک شویم درحالی که شرق و غرب برای ما فرقی نمی‌کند.

رئیس جمهور خطاب به مردم گفت: برخی از سخنان را نشنیده بگیرید تا به موقع به آنها پاسخ داده شود.

روحانی با بیان اینکه مازندران استان دریا، زیبایی‌ها، گردشگری و جنگل‌های سر به فلک کشیده است، تاکید کرد: باید جلوی تخریب مراتع در این استان گرفته شود.

وی اضافه کرد: بحث فاضلاب و مهار آب‌ها از الویت‌های کاری دولت در مازندران است.

رئیس‌جمهور در پایان با بیان اینکه ۴۵ طرح و پروژه در این سفر به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: مصوباتی به ارزش ۹۹۱ میلیارد تومان در این سفر برای مازندران در نظر گرفته شده است که تا پایان امسال اختصاص داده خواهد شد.

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا