اختصاصی بصیرنیوز/ پس از نقض‌های مکرر برجام و سکوت دولت؛

آیا مواضع انفعالی تدبیریون همچنان ادامه دارد؟/ اعدام رهبر شیعیان عربستان آغاز براندازی «آل سعود» است

DSC_0434

بصیر، مدعیان حقوق بشر بار دیگر بر خلاف ادعاهای خود در اقدامی کاملا سخیف «شیخ نمر النمر» رهبر شیعیان عربستان را پس از مدت‌ها اسارت در زندان‌های خود، اعدام کردند.

این اعدام که با امضای پادشاه عربستان از یاران نزدیک برخی خواص کشور که در حال تطهیر جنایت‌های بی‌شمار وی بودند صورت پذیرفت.

هر چند این عمل بسیار وحشتناک و ناراحت کننده از آل‌سعود که چندی است از آن به آل‌سقوط تعبیر می‌کنند بعید نبود چرا که غارت‌ها، خیانت‌ها و جنایت‌های این رژیم صفاک بر تمامی مردم روشن‌ضمیر جهان مشخص است.

این رژیم در واقع همان حکومتی است که با ادعای خادمان حرمین سال‌ها به دنبال اجرای نقشه‌های مخوف خود قرار دارد، نزدیک یک سال است مسلمانان یمن را به خاک و خون کشیده و هزاران شهید و مجروح از آنها به یادگار ماند و کشور یمن را به یک ویرانه تبدیل کرده است.

آل‌سعود، رژیمی که به عنوان نوکر دست به سینه غرب در حال پیاده‌سازی الگوی ژاندارمی منطقه به نفع کشوری چون آمریکا است در اقدامی بسیار تند و ناروا رهبر شیعیان عربستان را اعدام کرد و این جنایت به عنوان زخم عمیق بر پیکره جهان اسلام همواره باقی می‌ماند.

قطعا آل‌سعود نمی‌تواند این موضوع را درک کند که «شهادت‌ها» موتور حرکت انقلابی‌ها است و با این اقدام‌های سرکوب‌گرانه چیزی جز سقوط و نابودی نصیب‌شان نمی‌شود.

اعدام شیخ نمر در عربستان یک اقدام ضد حقوق بشری و از فجایع تاریخ است که در تداوم کشتارهای بی‌رحمانه‌ این رژیم صورت پذیرفت.

در این بین لازم است مسئولان ارشد کشور با موضع فعال و اقدامی قاطع این جنایت را محکوم کند، هرچند دولت تدبیر که در برابر فجایع منا و دیگر اتفاق‌های صورت گرفته در چند هفته و ماه گذشته نتوانست از عزت پاسپورت‌های ایرانی دفاع کند اما لازم است مسئولان کشور از این امر برائت بجویند و ایران اسلامی به عنوان بزرگ‌ترین کشور شیعه جهان از این اقدام وهابیون پست ابراز بیزاری کند.

قطعا مسئولان کشور می‌دانند که مهم‌ترین هدف این اقدام اختلاف در میان مسلمانان و رسیدن به اهداف شوم غربی‌ها برای قرار دادن اسلام در تنگنا است و در این میان وظیفه دولت‌مردان برای ایجاد و حفظ وحدت میان مسلمانان بسیار مهم است.

بر اساس این یادداشت، هرچند در بسیاری از مواضع همانند نقض‌های مکرر برجام همچنان شاهد سکوت معنی‌دار مسئولان ارشد کشور هستیم اما لازم است در این خصوص به صورت قاطع وارد میدان شوند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا