امام‌جمعه فریدونکنار:

شهرداری و شورای شهر با بودجه‌ها در این شهر چه می‌کند/ ضعف مدیریتی در فریدونکنار وجود دارد/ امروز در فریدونکنار دانشجوی دختر و پسر برای کشیدن قلیان به قهوه‌خانه می‌روند

بصیر، حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی در جلسه شورای فرهنگ عمومی فریدونکنار در دفتر امام‌جمعه این شهرستان، اظهار کرد: اینترنت بیش از نیاز جمیعیت کشور با کمترین نظارت در دسترس عموم قرار دارد.

وی تصریح کرد: افراد زیادی با این شبکه‌های اجتماعی در ارتباط هستند که بسیاری از آنها نسبت به دین و ارکان نظام با یک خبر نادرست تحریف می‌شوند.

امام‌جمعه فریدونکنار با اشاره به اینکه در یک مدرسه از این شهرستان ۱۹ درصد دانش‌آموزان از بچه‌های طلاق هستند، خاطرنشان کرد: فرهنگ ما در معرض خطر و استحاله است و نمایندگان مجلس، روسای طراز اول کشور باید تدبیری بیاندیشند.

جلالی افزود: با امور فرهنگی صحیح جوانان را از فضای منفی مجازی جدا کنیم که نیاز به بودجه و تلاش مضاعف دارد.

وی خاطرنشان کرد: ما در این شهر یک کتابخانه فعال و جذاب نداریم، در این زمینه سرمایه‌گذاری نشده است، حتی یک پارک تفریحی پویا و سالم نداریم.

امام‌جمعه فریدونکنار با انتقاد از عملکرد شهرداری و شورای شهر، اظهار کرد: نمی‌دانم شهرداری و شورای شهر با این بودجه‌ها چه می‌کند، در دوره‌های گذشته نیز این مشکل بود و امروز نیز همچنان پابرجا است.

جلالی گفت: با وجود نداشتن فضای سالم تفریحی برای جوانان، بهترین مکان گذراندن اوقات فراغت همین اینترنت و فضای مجازی است.

وی در ادامه با بیان اینکه در این شهرستان ضعف مدیریتی وجود دارد، خاطرنشان کرد: ساحل بکر فریدونکنار به دلیل عدم مدیریت مناسب همچنان بدون سرمایه‌گذار رها شده است.

امام‌جمعه فریدونکنار با اشاره به اینکه لزومی ندارد دانشگاه در این شهرستان مختلط باشد، اظهار کرد: در کشورهای آمریکایی و اروپایی با جدا کردن پسرها و دختران، با رشد علمی مواجه شدند و معتقدم ما نیز باید این کار را انجام دهیم.

جلالی افزود: در بسیاری از امور در دانشگاه‌های مختلط غفلت صورت می‌گیرد، اردوهای دانشجویی و کنسرت از معضلاتی است که حتی رهبری نیز به این موضوع اعتراض کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه حجاب یکی از نکات ضروری در اسلام است و اگر کسی منکر این امر شود کافر است، گفت: متاسفانه در حال حاضر رعایت حجاب یک نقض و عیب محسوب می‌شود.

امام‌جمعه فریدونکنار افزود: حجاب عزت است و موجب ارتقای شخصیت، عفت و منزلت او در بین جامعه می‌شود.

جلالی با گلایه از این موضوع که در ادارات بی‌حجابی دیده می‌شود، اظهار کرد: باید برای حفظ حجاب از ادارات این شهرستان آغاز کنیم و این امر خود یک تبلیغ محسوب می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مواد مخدر در ایران یک معضل محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: امروز قهوه‌خانه‌های سنتی با گذشته تفاوت‌های بسیار زیادی دارد، دانشجوی پسر و دختر امروز با یکدیگر برای کشیدن قلیان به قهوه‌خانه می‌روند و این یک امر اشتباهی است.

امام‌جمعه فریدونکنار خواستار تدوین مقرراتی برای این سفره‌خانه سنتی شد و گفت: برخی از این قهوه‌خانه‌ها از ساعات پایانی شب کارشان شروع می‌شود و تا صبح ادامه دارد که باید در این خصوص نیز ساماندهی صورت بگیرد.

وی در ادامه از ساماندهی هیئت‌های مذهبی در انتخاب سخنران و مداح تاکید و اظهار کرد:باید دقت کنید تا این تریبون به نام اسلام در اختیار هر کسی قرار نگیرد، سارمان تبلیغات باید توجه کند که هرکسی اسلام‌شناس نیست.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. با سلام ، بسيار به جا و مناسب بود ، با تشكر از امام جمعه با بصيرت محترم شهرستان مي بايست در زمينه توسعه هما جانبه شهرستان كه مسئولين محترم سكان دار آنند توجه زيا و خود مردم را در اين بخش از انتقاد قرار داده تا خود از مسئولين مطالبه كنند . با تشكر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا