در شرائط کنونی، امنیت حلقه مفقوده حج است

مازندرانی‌ها به حج ابراهیمی لبیک می‌گویند، نه حج سعودی

بصیر، حج، بزرگ‌ترین کنگره‌ای است که در میان ادیان الهی و حتی مکاتب بشری تاکنون دیده شده که هر ساله، میلیون‌ها مسلمان صاحب استطاعت فکری، فرهنگی و اقتصادی و جسمانی از سراسر کره زمین با هدف عبادت و سیاست دور هم گرد می‌آیند تا بزرگ‌ترین تجمع انسان‌ها را برای خودسازی و حل مشکلات امت اسلامی بوجود آورند.

 حج و نمادهای ارزشی

حسین غلامی‌نسب، زائر تمتع سال‌های قبل، حج را نماد عزت و اتحاد جهان اسلام می‌داند و می‌گوید: روح حاکم بر حج از فلسفه آن گرفته تا مجموعه اعمال نمادین آن، همگی حکایت از وحدت و اتحاد صمیمانه مسلمانان جهان دارد و واقعاً در حج است که ملت‌های پراکنده مسلمان

روح حاکم بر حج از فلسفه آن گرفته تا مجموعه اعمال نمادین آن، همگی حکایت از وحدت و اتحاد صمیمانه مسلمانان جهان دارد.

به‌صورت امت واحده اسلامی در می‌آیند.

وی افزود: حج، پیوند گذشته درخشان اسلام و همه ادیان آسمانی با حال برای ساختن آینده‌ای آباد و شاداب امت اسلامی است که بزرگ‌ترین مسئولیت این میزبانی باشکوه را دولت عربستان بعهده دارد.

این زائر با اشاره به فلسفه زنده و پرانرژی حج، رمز ماندگاری امت اسلامی و افتخار بی‌نظیر مسلمانان را در برپایی حج ابراهیمی به معنای واقعی کلمه دانست و اظهار کرد: اگر مراحل شناخت خود و رسالتمندی در این جهان و برائت از شیطان نفس و شیاطین برون، آن‌گونه که در اعمال نمادین حج آمده، بدرستی مفهوم و اجراء شود، جهان اسلام دارای ظرفیتی خواهد شد که هیچ قدرتی قادر به آسیب‌رسانی به آن نخواهد بود.

حج، یعنی حج

عباس رضوانی‌زاد، که چند سفر به تمتع مشرف شده، عنوان کرد: حج زمانی حج خواهد بود که شرایط و معیارهای حج را دارا باشد. در قرآن و روایات آمده، ضمن آنکه عقل و منطق هم بر آن حکم می‌کنند که حج باید محل اجتماع متمکنین جهان اسلام برای دو موضوع باشد. یکی انجام مناسک برای خودسازی و تهذیب نفس، و دیگری اتحاد برای رفع مشکلات جهان اسلام و ایجاد امت واحده اسلامی، که در این میان، قطعاً از مهم‌ترین مشکلات امت اسلامی، وجود دشمن

حج زمانی حج خواهد بود که شرائط و معیارهای حج را دارا باشد.

توطئه‌گری به‌نام اسرائیل و صهیونیست‌ها با مرکزیت امریکا و هیئت حاکمه این کشور است.

این زائر اضافه کرد: برائت از مشرکین برای همین منظور طراحی شده و حج بدون دوری از فسق و فسوق و فاسدان و برائت‌جستن از آنها، حج نیست که مجموعه‌ای از اعمال دور از فلسفه وجودیش است.

وی با عنوان اینکه دشمنان اسلام و مخالفان شکل‌گیری امت واحده اسلامی همواره سعی بر دور داشتن حج از اهداف این کنگره بی‌نظیر جهان و تاریخ بوده‌اند، بیان کرد: طبیعی است هر که بر طبل دوری حج از رسالت‌هایش بکوبد، ضد فرهنگ‌حج و توحید عملی اسلام است، حال می‌خواهد هر فرد یا دولت یا هر جریان فکری باشد و در حال حاضر، این صهیونیست‌ها و امریکا و آل‌سعود هستند که اجازه تحقق یک حج واقعی را نمی‌دهند و جهان اسلام را نیز با یک حج تحریف‌شده عادت داده‌اند.

حج بی‌فایده، چه فایده؟!

یکی از مدیران مازندرانی حج، که بالغ بر ۵۰سفر عمره و تمتع

قطعاً از مهم‌ترین مشکلات امت اسلامی، وجود دشمن توطئه‌گری به‌نام اسرائیل و صهیونیست‌ها با مرکزیت امریکا و هیئت حاکمه این کشور است.

را مدیریت کرده، حج را میقات مسلمانان و بهترین فرصت برای آشنایی جهان اسلام نسبت به یکدیگر دانست و گفت: بالغ بر ۲۷ سال است که در جریان حج و اعزام کاروان هستم، تاکنون حج را دچار فاصله زیاد نسبت به آرمان‌های این فریضه بزرگ عبادی-سیاسی دیدم و متاسفانه هرسال، وضع نسبت به سال قبل بدتر و پرفشارتر می‌شود و عمده این تنگناها متوجه ایرانیان است و آل‌سعود، مبنایش بر ضدیت با شیعیان به‌ویژه با ایرانیان و لبنانی‌ها و طی سال‌های اخیر هم با عراقی‌هاست.

وی با اشاره به اینکه حج، عزت و سربلندی را به مسلمانان می‌دهد، یادآور شد: اما حج تحت مدیریت آل‌سعود، مظهر تحقیر و خالی‌سازی حج از اهداف و آرمان‌ها و ایجاد تفرقه بین مسلمانان و جهان اسلام شده و واقعاً آل‌سعود، سمبل شیطان کوچک در فرمانبرداری از شیطان بزرگ امریکای صهیونیستی است و بنده به شما عرض می‌کنم که واقعاً با چنین حج بی‌فایده‌ای، نمی‌توان ادعا داشت که ما بعد از این سفر، حاجی شده‌ایم چرا که، حج واقعی را به‌جا نیاورده‌ایم تا عنوان حاجی بر ما نهاده شود.

این مدیر حج، شرایط کنونی را از نظر دنیای اسلام و مراجع عظام تقلید، شرایط اضطراری برای انجام مناسک حج به‌ویژه حج تمتع توصیف کرد و گفت: سال گذشته همچون سال‌های قبلش، دنیا سهل‌انگاری‌های

متاسفانه هرسال، وضع نسبت به سال قبل بدتر و پرفشارتر می‌شود و عمده این تنگناها متوجه ایرانیان است.

فاحش و جنایت‌بار آل‌سعود را دید و مشاهده کرد که این خاندان مزدور و صهیونیستی چه در سرزمین‌های مقدس وحی و چه در همه اقطار دنیای اسلام مشغول انجام جنگ نیابتی در کشتار مسلمانان به‌خصوص شیعیان است و تا زمانی که این خاندان در این سرزمین رحمت حاکمیت دارد، اندیشه انجام حج ابراهیمی، توهمی بیش نیست و اداره این سرزمین باید به سازمان کنفرانس اسلامی سپرده شود، چرا که مکه و مدینه به جهان اسلام تعلق دارد و باید توسط دنیای اسلام اداره شود، نه توسط حکومتی جلاد و صهیونیستی و مزدور.

آل‌سعود، ویروس مقدسات اسلامی

مدیر باسابقه دیگر حج از مازندران، اندیشه‌های آل‌سعود را که مبتنی بر وهابیت و تفکر تکفیری است، سم مهلک و آفت بزرگ برای اسلام و مذاهب مختلف اسلامی ذکر کرد و گفت: هیچ سیاستی، اعم از نرم و دیپماسی‌خنده و انفعال به هر بهانه، حتی تعامل غفلت‌بار هم نمی‌تواند موجب رضایت آل‌سعود به انجام حج ابراهیمی، که حتی مورد اجماع مذاهب رسمی اسلامی هم باشد، بشود چرا که، این خاندان زن‌باره و شکم‌مذهب از خود اراده‌ای ندارند و تنها مجری سیاست‌های اربابان صهیونیست‌شان

باید با تعویق حج تا فراهم شدن شرائط برگزاری حج ابراهیمی، به‌صورت تهاجمی برای استیفای حقوق زائران شهیدمان، نزد همه مراجع ذیصلاح جهان و با استفاده از ابزارهای موجود، که کم هم نیستند، پیگیری‌های لازم از موضع بالا را انجام داد

هستند. لذا نمی‌توانیم درک کنیم که چرا مسئولان دولتی این‌همه اصرار بر اعزام زائر در اولین سال پس از فاجعه‌منا و شهید شدن مظلومانه این‌همه زائر جهان اسلام و ایران اسلامی و از جمله ۴۸ شهید زائر از مازندران هستند!.

وی اضافه کرد: به هیچ‌وجه نباید به خواسته‌های قلدرمآبانه و طلبکارانه آل‌سعود و پیش‌شرط‌های وقیحانه آنها گوش داد، بلکه باید با تعویق حج تا فراهم شدن شرایط برگزاری حج ابراهیمی، به‌صورت تهاجمی برای استیفای حقوق زائران شهیدمان، نزد همه مراجع ذیصلاح جهان و با استفاده از ابزارهای موجود، که کم هم نیستند، پیگیری‌های لازم از موضع بالا را انجام داد و کوچک‌ترین باج به این خاندان کثیف نداد.

واما،حرف مسئول مازندرانی…

سیدحبیب‌الله ساداتی، مدیر حج و زیارت مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار ما با گرامیداشت یاد شهدای فاجعه منا گفت: ۴۸ شهید در فاجعه منا از استان مازندران بودند و سازمان حج و زیارت پیگیر حق این عزیزان است و قطعا تا مجازات خاطیان حج ۹۴ مقامات کشورمان از پای نخواهند ایستاد.

وی با بیان اینکه ۴۰۰هزار مازندرانی در انتظار حج عمره و ۸۰هزار نفر هم برای حج‌تمتع ثبت‌نام کرده بودند، گفت: با احتمال تعطیلی حج، اقبال از عتبات زیاد شده که این استقبال در مازندران بیش از استانه‌های دیگر است.

مدیر حج و زیارت مازندران با بیان اینکه ۴۵ پرواز زوار مازندرانی را به عتبات و حج اعزام می‌کنند، خاطرنشان کرد: جایگاه استان در اعزام زائر به حج و عتبات‌عالیات به طور میانگین رتبه چهارم در کشور است.

ساداتی با انتقاد از عوامل مزاحم در اعزام زائران به عتبات، گفت: مسئولان استان، انتظامی و قضایی باید یاری‌رسان حج و زیارت مازندران برای جلوگیری از اعزام بدون نظارت به عتبات عالیات شوند.

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا