کارشناس مسائل سیاسی:

عدم اعتماد به آمریکا مهم‌ترین درس خرمهشر است / لزوم تبعیت سران قوا از ولایت در مسیر انقلاب اسلامی

بصیر، محمدرضا آزادی‌کناری در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح فریدونکنار در سپاه این شهرستان، اظهار کرد: فتح خرمشهر درس‌ها و عبرت‌های فراوانی برای تمامی ملت داشت.

وی تصریح کرد: خرمشهر به عنوان یک فرمول می‌تواند برای طرفداران جبهه حق و مقاومت در برابر طاغوت تکرار شود.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه در سال نخست جنگ بخشی از سرزمین کشور از دست رفت، خاطرنشان کرد: در فضای سیاسی کشور بنی‌صدر از امام تبعیت نمی‌کرد و با وابستگی به غرب به دنبال دستیابی به منافع حزبی بیگانگان بود.

آزادی افزود: تحولات سیاسی سال نخست جنگ با آغاز شدن ۸ سال دفاع مقدس، ترور، التهاب، تجمعات واعتراض‌های سیاسی بسیار دیده شد و این دعوای سیاسی به جائی کشید که رئیس جمهور وقت در برابر امام‌(ره) و مجلس ایستاد.

وی با اشاره به اینکه انفجار، ترور و خشونت در تمام کشور ایجاد شده بود، خاطرنشان کرد: در تیر و شهریورماه سال ۶۰ در دو اقدام تروریستی، بسیاری از بزرگان کشور به شهادت رسیدند و برای یک کشوری که در جنگ با دشمن قرار داشت و ترورهای فراوانی نیز صورت گرفت ایستادگی بسیار دشوار بوده است اما بیداری امام امت و ملت موجب شد تهدیدهای داخلی و خارجی بی‌اثر شود.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه با روی کارآمدن آیت‌الله خامنه‌ای در ریاست جمهوری ثبات سیاسی در کشور به وجود آمد، تصریح کرد: عملیات‌های فراوانی پس از روی کار آمدن رئیس جمهور جدید در کمتر از چندماه با موفقیت انجام و زمین‌های اشغال شده از سوی دشمن بازگردادنده شد و آن به این دلیل بود که در نیروهای مسلح وحدت و حضور گسترده بسیجیان و مردم را شاهد بودیم.

آزادی افزود: در عملیات بیت‌المقدس به مدت ۲۴ روز نیروهای مسلح و بسیجی پس از استقامت فراوان و تعقیب دشمن از نزدیکی‌های اهواز تا خرمشهر این شهر را ابتدا محاصره و در روز سوم خرداد فتح کردند.

وی افزود: از درس‌های دیگر این حماسه این است که ما نمی‌توانیم با طاغوت که امروز مظهر آن آمریکا است اعتماد کنیم و صرف ایمان و اسلام کافی نیست چرا که کفر و طاغوت و امان به خدا دو روی یک سکه هستند.

آزادی در ادامه با بیان اینکه نمی‌توان به طاغوت اعتماد کرد و بگوئیم که مسلمان هستیم، تصریح کرد: امام در مقابل طاغوت ایستاد و انعطاف نشان نداد تا به پیروزی دست یافت.

این تحلیلگر سیاسی با اشاره به اینکه رهبری نیز امروز در برابر استکبار و غده سرانی منطقه انعطاف‌پذیر نیستند، خاطرنشان کرد: اگر دولت، مجلس، قوه قضائیه، نیروهای مسلح و مردم با تبعیت از ولایت پشت رهبری بمانند قطعا به پیروزی و موفقیت دست پیدا می‌کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا