امام جمعه فریدونکنار:

مسئولان جلوی فتنه فیش‌های حقوقی را بگیرند/ جمهوری اسلامی ایران پرچم‌دار حقوق بشر و کرامت انسانی است

جلالی

بصیر، حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی در خطبه‌های سیاسی عبادی جمعه در مصلی قدس فریدونکنار با اشاره به شهادت امام جعفر صادق (ع)، اظهار کرد: امام صادق (ع) با تلاش خود در ۳۰ امامت توانست فضائل اخلاقی و مسائل علمی در آن جامعه پرآشوب و درگیری‌های سیاسی منتشر و مذهب جعفری را در جهان تثبیت کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به آئین تودیع و معارفه فرماندار فریدونکنار اشاره و تاکید کرد: فرماندار جدید فریدونکنار با کوشش و تلاش خود باید معضلات و مشکلات شهرستان را برطرف کند.

امام جمعه فریدونکنار در ادامه به موضوع فیش‌های حقوقی اشاره و خاطرنشان کرد: دریافت‌ حقوق‌های نجومی ظالمانه از بیت‌المال مردم را جریحه‌دار و اعتماد مردم نسبت به مسئولان اجرایی کشور را تضعیف کرده است.

جلالی با بیان اینکه قوه قضائیه، مقننه و مجریه باید با همدلی یکدیگر متخلفان را شناسایی کرده و آنها را مجازات کنند، گفت: مسئولان حراست و بازرسی ادارات، دیوان محاسبات و سربازان گمنام باید چشمان خود را باز کرده و بیشتر دقت کنند تا شاهد چنین موضوع‌هایی نباشیم هر چند از زمان حضرت علی (ع) این مواضع مطرح بود و امام با تدبیر و در کمترین زمان با این موارد برخورد می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه باید جلوی فتنه فیش‌های حقوقی را گرفت، افزود: کسی که بخواهد به امانت خیانت کند باید از مسئولیت عزل و برکنار شود.

امام جمعه فریدونکنار در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع ورود بیش از ۲۰۰ کانتینر قاچاق به کشور اشاره و اظهار کرد: چگونه ۲۱۷ کانتینر قاچاق از مقابل چشمان بازرسان، حراست، ماموران اطلاعاتی و دوربین‌های مخفی عبور کرده و وارد کشور می‌شود.

جلالی با بیان اینکه کالای قاچاق به اقتصاد کشور ضربه می‌زند، تصریح کرد: کالای قاچاق انگیزه رقابت تولیدکنندگان داخلی را از بین می‌برد و به خزانه دولت به منظور ندادن مالیات ضربه می‌زند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کالای قاچاق مردم را به کالاهای خارجی وابسته می‌کند، گفت: زیربنای اقتصاد مقاومتی توجه به تلید داخل است و قاچاق مردم را به کالای خارجی وابسته می‌کند.

امام جمعه فریدونکنار با تاکید به فرموده رهبری مبنی بر اینکه اولویت مبارزه با دانه‌درشت‌های قاچاق کالا است، خاطرنشان کرد: مسئولان باید در مبارزه با کالای قاچاق در کشور به صورت جدی وارد عمل شوند.

جلالی همچنین به ۱۴ مرداد روز حقوق بشر ایرانی، کرامت انسانی، اشاره و تصریح کرد: اسلام به انسان با دید کرامت می‌نگرد و کریم بودن انسان یکی از اصل‌های معارف اسلامی است.

وی اظهار کرد: اسلام طرفدار حقوق بشر است و مسلمانان به حقوق انسان‌ها احترام می‌گذراند چرا که انسان‌ها حق انتخاب و تصمیم‌گیری دارند.

امام جمعه فریدونکنار با تاکید بر اینکه عدالت باید برای همه انسان‌ها یکسان باشد، گفت: جمهوری اسلامی ایران پرچم‌دار حقوق بشر و کرامت انسانی است و دفاع از مردم مظلوم عراق، سوریه، لبنان، یمن، بحرین، لیبی و سایر کشورها ریشه در فرهنگ اسلامی ما دارد.

جلالی در پایان با ابراز تاسف از اینکه مدعیان حقوق بشر بیشترین ضربه را به انسانیت زده‌اند، خاطرنشان کرد: با وجود جنایت‌های فراوان آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم عراق، فلسطین و سایر کشورها، سازمان‌های بین‌المللی و مدعیان حقوق بشر کر، لال و ساکت هستند و ایران را به خاطر عدم رعایت این امر تحریم می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا