وبلاگستان

آرشیو

مسیر واقعی برای رشد عضلات شامل مصرف مواد غذایی واقعی و انجام منظم تمرینات قدرتی می شود و نیازی نیست تا خود را درگیر پودرهای پروتئین یا شکلات های تقویت نیرو کنید.

در حال حاضر بسیاری از افراد به جای این که به طور کامل خود را درگیر «لاغری» کنند، تمرکز خود را روی افزایش قدرت و کاهش چربی بدن معطوف می کنند که هر دو مورد قابل تحسین و اهداف تناسب اندام سالم‌تری محسوب می شوند.

مواد غذایی عضله ساز

 به نقل از “کر۲″، البته دستیابی به این اهداف نیز در حرف ساده‌تر از عمل هستند. جایگزینی چربی های اضافی و ناخواسته با گوشت بدون چربی راهکار خوبی است که می تواند به بهبود شرایط رژیم غذایی و تعهد شما به افزایش قدرت جسمانی و کاهش وزن کمک کند.

مسیر واقعی برای رشد عضلات شامل مصرف مواد غذایی واقعی و انجام منظم تمرینات قدرتی می شود و نیازی نیست تا خود را درگیر پودرهای پروتئین یا شکلات های تقویت نیرو کنید. پس اگر برای آغاز مسیر عضله سازی آماده هستید، در ادامه با برخی از بهترین مواد غذایی که باید در رژیم غذایی خود جای دهید، بیشتر آشنا می شوید.

تخم مرغ های امگا-۳

مواد غذایی عضله ساز

اگر به تخم مرغ های تازه، ارگانیک و مزرعه ای دسترسی دارید، استفاده از آنها را مد نظر قرار دهید. اگر این گونه نیست می توانید تخم مرغ های غنی از امگا-۳ را از فروشگاه ها خریداری کنید. کلسترول موجود در زرده تخم مرغ به عنوان داربستی برای هورمون های استروئیدی عمل می کند و نیم گرم لوسین موجود در هر تخم مرغ همانند بنزین برای آتش عضله سازی عمل می کند.

جو دوسر

مواد غذایی عضله ساز

یک صبحانه عالی برای بدنسازان شامل نصف فنجان جو دوسر پخته می شود که دارای ۱۵۰ کالری، ۵ گرم پروتئین، ۲۷ گرم کربوهیدارت، ۲ گرم چربی و ۴ گرم فیبر است. انواع کمتر پردازش شده جو دوسر را انتخاب کنید. از نمونه هایی که قابلیت استفاده در مایکروویو را دارند پرهیز کنید، زیرا این محصولات بسیار پردازش شده و حاوی قند فراوان هستند.

مغزهای خوراکی

مواد غذایی عضله ساز

مغزهای خوراکی سرشار از اسیدهای چرب مفید هستند که کاهش وزن را تشویق می کنند و بخشی ضروری از هر رژیم غذایی هستند. بادام، گردو، پسته، بادام هندی، و بادام زمینی در صدر فهرست برای افرادی قرار دارند که به دنبال عضله سازی هستند.

پنیر کاتیج پرچرب با باکتری های زنده

مواد غذایی عضله ساز

پنیر کاتیج به چند دلیل در این فهرست قرار گرفته است. نخست، این محصول سرشار از کازئین است، که سطوح اسید آمینه شما را افزایش داده و حفظ می کند. دوم، باکتری های مفید موجود در آن به جذب بهتر مواد مغذی ضروری که در دیگر مواد غذایی سالم موجود در این فهرست هستند، کمک می کنند.

نخود

مواد غذایی عضله ساز

اگر با مشکل افزایش وزن و ناتوانی در حفظ وزن مناسب مواجه هستید، جایگزینی برنج و غلات در رژیم غذایی با نخود می تواند یکی از روش های مقابله با این شرایط باشد. هر فنجان نخود حاوی ۴۵ گرم کربوهیدارت به همراه ۱۲ گرم فیبر است.

دانه های چیا

مواد غذایی عضله ساز

دانه های چیا از محتوای بالای فیبر، پروتئین، آنتی اکسیدان ها، اسید چرب امگا-۳ گیاهی آلفا لینولئیک اسید (ALA) و بسیاری از مواد معدنی مهم سود می برند. در حقیقت، دانه های چیا از جمله مواد غذایی هستند که به واقع شایسته دریافت عنوان ابرماده غذایی هستند. دانه های چیا را به روش های مختلف می توانید در رژیم غذایی خود جای دهید.

کد خبر: 147685

نویسنده: panjere

تاریخ زمان انتشار:۱۸ تیر ۱۳۹۶

نسخه قابل چاپ:

برچسب ها

  • ,

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبر نامه

جهت دریافت آخرین اخبار در ایمیل خود فرم زیرا تکمیل کنید