امروز : دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۶
تاریخ : ۱۳۹۶/۰۵/۰۲ - ۲۳:۵۶ ذخیره فایل ارسال به دوستان

فوت بیمار به علت تزریق «آمپول‌های چینی» صحت دارد؟

مهرناز خیراندیش مدیرکل دفتر ارزیابی و کنترل تجویز و مصرف کالاهای سلامت سازمان غذا و دارو در تشریح علت مرگ بیماری که در فضای مجازی با عنوان تزریق «متوکاربامول» وارداتی از چین انتشار یافته بود گفت: تصویر مربوط به خانم جوانى است که حدود ۳ یا ۴ ماه پیش پس از آنکه دچار فاشئیت نکروزان […]

مهرناز خیراندیش مدیرکل دفتر ارزیابی و کنترل تجویز و مصرف کالاهای سلامت سازمان غذا و دارو در تشریح علت مرگ بیماری که در فضای مجازی با عنوان تزریق «متوکاربامول» وارداتی از چین انتشار یافته بود گفت: تصویر مربوط به خانم جوانى است که حدود ۳ یا ۴ ماه پیش پس از آنکه دچار فاشئیت نکروزان یا به تعبیر همه فهم‌تر عفونت نسج نرم شده بود ومتاسفانه فوت کرد و در گذشت آن مرحومه هیچ ارتباطی تزریق آمپول دگزامتازون ومتوکاربامول آن‌هم چینی نداشته است.

خیراندیش با تاکید بر اینکه اصولا برای واردات واردات دارو از چین مجوزی صادر نشده است اظهار داشت: علت بیماری آن فرد، ایجاد عفونت گسترده تشخیص داده شده و معاون درمان دانشکده علوم پزشکی نیشابور در‌‌ همان زمان نسبت به تشریح موضوع اقدام نموده بود.

وی عنوان کرد: همکاران ما در مرکز ثبت وبررسی عوارض ناخواسته دارو‌ها، گزارش دانشگاه، بیمارستان و حتى پزشک معالج را مورد مطالعه قرار داده و پس از بررسی‌های کار‌شناسی دقیقی با قطعیت اعلام کردند که تزریق آمپول دگزامتازون و متوکاربامول کوچک‌ترین دخالتی در اتفاق رخ داده نداشته است.

ارسال دیدگاه

photo_2016-05-31_13-37-56

photo_2016-06-02_15-16-08

photo_2016-06-02_15-16-04

1

sana shirini-1

gorban-1

news