کنتور هوشمند ایرانی که دکّان اروپایی‌ها را تخته کرد + عکس

“یاشار ناظرعدل” مدیرعامل گروه صنعتی و مهندسی ایفا صنعت غرب در سومین روز از برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب و تأسیسات آب و فاضلاب از ساخت کنتورهای هوشمندی که با باطری کار می‌کند خبر داد و افزود: این کنتورها به‌درخواست وزارت نیرو برای چاه‌های کشاورزی دیزلی که فاقد شبکه‌های برق هستند تولید شده است.
وی با اشاره به اینکه کنتورهای هوشمند حجمی آب تولیدی به‌روش الکترومغناطیس کلاسیک کار می‌کند و به‌سهولت در جعبه‌های اندازه‌گیری نصب می‌شود،‌ گفت: هم‌اکنون ۲۲۰ دستگاه از این کنتورها به‌روی چاه‌های کشاورزی در منطقه زاینده‌رود در حال نصب است که عملیات اجرایی آن با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی همراه بوده است.
ناظرعدل با بیان اینکه این کنتورها در گذشته از اروپا وارد می‌شده است و پاسخگوی نیاز کشور نبوده،‌ ابراز کرد: کنتورهای هوشمند ساخت این شرکت دارای سامانه انتقال اطلاعات، کارت‌خوان و تجهیزاتی است که بتواند جلوی تقلب را بگیرد در حالی که در مشابه خارجی این کنتورها این موارد لحاظ نشده است.
وی ادامه داد: شرکت‌های اروپایی توان تولید ۶ هزار دستگاه سالانه از این کنتور را دارند در حالی که این شرکت موفق شده است ماهانه تا ۵ هزار کنتور و سالانه حدود ۶۰ هزار دستگاه کنتور هوشمند تولید کند.
مدیرعامل گروه صنعتی و مهندسی ایفا صنعت غرب، خاطرنشان کرد: آنچه باعث شده تا تیراژ تولید این محصول در مقایسه با محصولات مشابه اروپایی افزایش داشته باشد وجود دستگاه‌های جوشکاری تمام‌اتوماتیک، انواع قالب‌های کششی، و قالب‌های ریخته‌گری ساخت این گروه صنعتی است تا باعث شود میز کالیبراسیون بتواند روزانه حدود ۱۶۰ کنتور را کالیبره کند.
وی تصریح کرد: با تمام امکانات موجود به‌روی کنتورهای تولیدی این شرکت که در کنتورهای وارداتی وجود ندارد، قیمت این کنتور یک‌سوم قیمت وارداتی است.
یاشار ناظرعدل با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین ابتکار به‌کاررفته در این کنتورها تولید برای چاه‌های دیزلی است، افزود: برای مکان‌هایی که فاقد شبکه برق هستند این کنتورها به‌دلیل استفاده از باطری قادر هستند تا ۵ سال فعالیت کنند.
وی گارانتی تعویض ۳ساله و خدمات پس از فروش ۱۰ساله را از دیگر مزایای این کنتورها ذکر کرد و افزود: بومی شدن این محصول، اعمال نظرات مشتری در تولید محصول، در دسترس بودن، قیمت مناسب، کارکرد کنتور با باطری و تأمین قطعات یدکی آن به‌میزان مورد نیاز، از دیگر مزایای این محصول در مقایسه با تولیدات مشابه خارجی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا