حمایت پوتین از نامزدی عبدالفتاح السیسی در انتخابات مصر

به گزارش بصیر به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شبکه خبری روسیه الیوم گزارش داد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه تصمیم عبدالفتاح السیسی، وزیر دفاع مصر برای نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری این کشور را تصمیمی مسؤلانه خوانده است.

 

پوتین در دیدار با عبدالفتاح السیسی و نبیل فهمی، وزیر خارجه مصر در مقر اقامت خود در اطراف مسکو اظهار کرد: من می‌دانم که شما تصمیمی را برای کاندید شدن در انتخابات جهت تصدی پست ریاست‌جمهوری مصر گرفته‌اید که این تصمیمی مسوولانه است.

 

رئیس جمهوری روسیه تصریح کرد: السیسی این مسوولیت را که در ارتباط با سرنوشت مردم مصر است، برعهده گرفته است و من شخصا و به نمایندگی از مردم روسیه برای شما آرزوی موفقیت می‌کنم.

رئیس‌جمهوری روسیه اظهار کرد که ثبات در منطقه تا حد زیادی به ثبات در مصر بستگی دارد، مسکو از نزدیک تحولات مصر را دنبال می‌کند.

 

وی خاطر نشان کرد: من اطمینان دارم که شما با تجارب بسیارتان می‌توانید حامیان خود را یکپارچه ساخته و در عین حال با تمامی اقشار جامعه مصری رابطه برقرار سازید.

 

 

پوتین اظهار امیدواری کرد که مصر و روسیه بتوانند تمامی فرصت‌های همکاری میان دو کشور را به کار بگیرند.

 

وی با بیان اینکه روسیه و مصر دو شریک قدیمی هستند، اظهار داشت: همکاری میان دو کشور مبتنی بر رابطه دوستان غیرمشروط است.

 

عبدالفتاح السیسی نیز در این دیدارعنوان داشت: جامعه مصر به دنبال پیشرفت سازنده و تحکیم امنیت است، چرا که این مسئله نه فقط برای مصر اهمیت دارد، بلکه برای تمام منطقه حائز اهمیت است.

 

وزیر دفاع مصر تصریح کرد: تروریسم در مصر و در دیگر کشورها صرفا همان کشورها را تهدید نمی‌کند؛‌ بلکه تمام منطقه را تهدید می‌کند.

 

وی در این خصوص به پیامدهای خطرناک رخدادهای لیبی و سوریه اشاره کرده و خواهان تلاش‌های دسته‌جمعی جهت مقابله با تروریسم شد.

 

عبدالفتاح السیسی با تاکید بر اینکه ارتش مصر این توانایی را دارد که ضامن امنیت کشور باشد، از رئیس‌جمهوری روسیه به دلیل میزبانی از هیات مصری قدردانی کرده و نسبت به رایزنی‌ها میان طرف‌های روسی و مصری ابراز خرسندی کرد.

 

 

 

عبدالفتاح السیسی به همراه نبیل فهمی به مسکو رفته‌اند تا با همتایان روسی خود مذاکراتی درخصوص روابط دوجانبه و بررسی مسائل منطقه داشته باشند.

 

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا