ماه رمضان یک توفیق الهی است

بصير،به نقل از آوای شمال حجت الاسلام سید داوود موسوی در حاشیه آئین سنتی گلاب گیری شهرستان محمودآباد ضمن تبریک به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان اظهار کرد: اگر انسان ها می دانستند این ماهِ عزیز چه برکاتی دارد و انسان بر سر چه سفره ای نشسته است ساده از آن نمی گذشتند و قدردان لحظه لحظه آن بودند.

وی ماه رمضان را تمرینی برای خوب بودن عنوان کرد و افزود: خیلی از انسان ها فرصت بهره مندی از این ماه ضیافت الله را نداشته اند و امروز این یک توفیق الهی است که نصیب ما می شود که باید از فیوضات این ماه بهره مند شد.

موسوی خاطرنشان کرد: یکى از درس هاى بزرگ ماه رمضان که در خلال دعا، روزه و تلاوت قرآن در این ماه باید آن را فرا گیریم این است که با چشیدن گرسنگى و تشنگى، به فکر گرسنگان و محرومان و فقرا بیفتیم.

وی با اشاره به دعای «الّلهم اغن کلّ فقیر. الّلهم اشبع کلّ جائع. الّلهم اکس کلّ عریان» اذعان کرد: این دعا فقط برای خواندن نیست،بلکه براى این است که همه، خود را براى مبارزه با فقر و مجاهدت در راه زدودن غبار محرومیت از چهره مستضعفان موظّف بدانند که این مبارزه، یک وظیفه همگانى است.

خطیب جمعه محمودآباد در پایان یادآور شد: اگرچه کاشان به عنوان پایتخت گلاب و گل محمدی در کشورمان به شمار میرود ولی امیدواریم هنری که امشب این هنرمندان سنگ بنای آن را در محمودآباد گذاشتند، شاهد توسعه و گسترش آن در سالهای آتی باشیم ./ع

بلاغ

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا