مدیر آموزش‌وپرورش فریدونکنار مطرح کرد

نبود ساختمان‌های استاندارد، مهمترین مشکل فضای آموزشی در فریدونکنار

بصیر، سید عظیم اسماعیل‌زاده در جلسه‌ی شورای آموزش‌وپرورش شهرستان فریدونکنار با بیان اینکه ۵۰ درصد مدارس شهری فریدونکنار قدمت بالای ۳۵ سال دارند اظهار کرد: در این شهرستان نیاز به احداث ۴۰ کلاس درس داریم.

وی نسبت به کمبود فضای آموزشی در ابتدای سال تحصیلی آتی هشدار داده و خاطرنشان کرد: مهمترین مشکل فضاهای آموزشی فریدونکنار، ساختمان‌ها و مدارسی هستند که از استاندارد لازم برخوردار  نیستند.

مدیر آموزش‌وپرورش فریدونکنار تصریح کرد: ایجاد فضاهای آموزشی یک مساله شهری و از حقوق اصلی مردم است و مسوولان شهرسازی وشهرداری باید دقت کنند که با توسعه شهری در طبقات وهمچنین ایجاد شهرک‌های جدید حتما فضاهای آموزشی و پرورشی که حق ساکنین آن محلات است را نیز پیش بینی کنند.

اسماعیل‌زاده یادآور شد: تراکم بالای دانش‌آموزان در کلاس‌ها مشکل دیگری است که کاهش آن نیازمند توسعه مدارس و فضاهای آموزشی است.

وی با اشاره به نیاز مناطق شهری فریدونکنار به ساخت مدارس جدید گفت: بودجه‌های دولت برای ساخت مدارس کافی نیست و خیران کمک بزرگی به این بخش می‌کنند.

مدیر آموزش‌وپرورش فریدونکنار اظهار کرد: با توجه به اینکه در فریدونکنار با روند افزایش دانش‌آموزان روبه‌رو هستیم، نیاز است که برای اختصاص فضای آموزشی فکر اساسی شود.

اسماعیل‌زاده خاطرنشان کرد: در مدارسی که در نواحی شهری فریدونکنار واقع شده است علاوه بر اینکه شاهد کمبود شدید فضاهای آموزشی هستیم به شدت تراکم دانش‌آموزان در این مدارس افزایش یافته است و از طرفی بسیاری از مدارسی که در این مناطق واقع شده‌اند فرسوده بوده و نیازمند تعمیر و تجهیز هستند.

وی تأکید کرد:با توجه به جمعیت بالغ بر ۸ هزار و ۵۰۰ نفری دانش‌آموزان فریدونکنار، نیازمند تأمین فضا با کمک و یاری همه‌ی نهادها و خیرین هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا