استیضاح وزیر صنعت گزینه روی میز مجلس

سوء مدیریت دامن پدربزرگ کابینه تدبیر را گرفت

به گزارش بصیر به نقل از بلاغ، سید هادی حسینی به تشریح دلایل طرح استیضاح وزیر صنعت،معدن و تجارت که با استناد به اصل ۸۹ قانون اساسی تقدیم هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی شد، گفت: یکی از دلایل مهم استیضاح ورود بی رویه محصولات کشاورزی و بی برنامه بودن وزارتخانه  است.

وی گفت: بلا تکلیف بودن قیمت کود سم و سایر نیازمندی های مرتبط با آن وزارتخانه  و همچنین واردات بی رویه برنج خارجی به نحوی که برنح داخلی کارخانه های شالیکوبی انبارهای برنج را پر کرده و کشاورز قادر به فروش دسترنج خود نیست و حداقل از برنج داخلی برای توزیع سبد کالا برای خانوار استفاده نکرده است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس ادامه داد:مصرف برنج کشور ۲/۵۰۰/۰۰۰ تن و تولید حدود ۲/۰۰۰/۰۰۰ تن یعنی برای پانصد هزار تن کسری صدها هزار تن برنج وارد می کنند آن هم برنج مشکوک به آلودگی .

وی عدم توجه  و اعمال ماموریت لازم در بخش صنایع بخصوص خودروسازی را دلیل دیگری برای استیضاح دانست و تصریح کرد:اظهارات غیر مسئولانه و نیز تصمیم غیر مسئولانه که منجر به اشاعه فساد و سوء استفاده ها می شود.

نماینده مردم قائمشهر،جویبار،سوادکوه،و سمیرغ در مجلس شورای اسلامی از نداشتن برنامه مدون در بخش صنعت، معدن و تجارت و بلاتکلیف بودن واحد های زیر مجموعه گفت و افزود:سوء جریان حاکم در سیستم اداری و مدیریتی به علت ضعف جناب وزیر در ایفای وظایف قانونی یکی دیگر از دلایل استیضاح است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا