جنون سعودي با۷۰۰ شهيد و زخمي يمني

بصیر،جنگنده‌هاي متجاوز رژيم سعودي كه از هيچ جنايتي در يمن دريغ نمي‌كنند، اين بار هم يك مراسم عزاداري را در پايتخت يمن به خاك و خون كشيدند. به گزارش شبكه المسيره، شاهدان عيني اعلام كردند كه سعودي‌ها پس از حمله نخستين به اين عزاداران، بار دوم نيز به آنها يورش بردند و مردم را هدف قرار دادند. منابع يمني گفتند بيش از ۱۶۰ نفر در اين حمله سعودي‌ها شهيد و ۵۵۰ نفر زخمي شده‌اند.

المسيره با پخش تصاويري از حمله وحشيانه جنگنده‌هاي متجاوز سعودي به مراسم ترحيم پدر وزير كشور يمن در سالن بزرگ شهر صنعا اعلام كرد آتش‌سوزي‌هاي ناشي از بمباران‌ها مانع رسيدن امدادگران و امدادرساني به زخمي‌ها و مصدومان است و تعدادي از اجساد نيز بر اثر شدت آتش‌سوزي سوخته‌اند. همچنين در پي بمباران وحشيانه بازار الخميس در منطقه مران واقع در استان صعده توسط سعود‌ي‌ها، هفت شهروند يمني شهيد و چهار نفر ديگر زخمي شدند. اين اقدام سعودي‌ها يك روز پس از سالگرد جنايت سعودي‌ها در شهر سنبان واقع در ذمار كه منجر به شهادت ۴۰ شهروند حاضر در مراسم عروسي شد، صورت گرفت. حملات ظالمانه سعودي‌ها به مردم بي‌دفاع يمن در حالي ادامه دارد كه سازمان ملل تاكنون واكنش جدي به اين جنايات سعودي‌ها نشان نداده است.

اين حمله دو روز پس از انتخاب آنتونيو گوتيرس، دبيركل جديد سازمان ملل انجام شده است كه بايد منتظر ماند و ديد كه دبيركل جديد موضع جدي نسبت به جنايات عربستان در يمن اتخاذ خواهد كرد يا اينكه مانند سلف خود بان كي مون، با سكوت خود رژيم آل سعود را در ادامه حملاتش گستاخ‌تر خواهد كرد. از سوي ديگر، يگان موشكي ارتش و كميته‌هاي مردمي يمن هم در واكنش به ادامه حملات عربستان به مناطق مسكوني، جمعه شب پايگاه نظامي الفيصل در خميس مشيط در منطقه عسير را با موشك بالستيك قاهر ۱ هدف قرار دادند. همچنين يك منبع نظامي يمني گفت كه در پي عمليات منحصر به فرد ارتش و كميته‌هاي مردمي يمن در منطقه صراوح در مأرب، عبدالرب الشدادي كه از سوي ائتلاف متجاوز سعودي به فرماندهي منطقه سوم نظامي منصوب شده بود، كشته شد. در بين كشته‌شدگان همچنين جمعي از افسران سعودي ديگر همچون شايف العامري و علي الحمصي وجود دارند. اين عمليات منحصر به فرد بعد از رصد دقيق مركز تجمع فرماندهان متجاوزان مزدور صورت گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا