جوانان برتری که همچنان در فریدونکنار غریبه‌اند/ شاخصه‌سازی به وقت رانت و لابی!

به گزارش بصیرنیوز، این روزها که ایام ماه شعبان است جشن‌های مختلفی از سوی شیعیان برای گرامی‌داشت مقام بالای ائمه و مناسبت‌های نامگذاری شده برگزار می‌شود.

یکی از این مناسبت‌ها ولادت حضرت علی اکبر(ع) است که به نام روز جوان نامگذاری شده و چندین سال است که در سراسر کشور به این مناسبت، مسئولان از جوانان نخبه و برتر عرصه‌های مختلف تجلیل می‌کنند تا قدردان تلاش‌های آن جوان بوده و همچنین موجب تشویق و معرفی این فرد به دیگران باشند.

اما این موضوع چند سالی است که در فریدونکنار رنگ و بوی عجیبی پیدا کرده و جوانانی که با تلاش‌های خود توانستند کارهای ویژه‌ای را برای شهر، استان و کشور خود انجام دهند و یا به رشدی متناسب دست پیدا کنند، در شهر خود بنابر عوامل مختلف نادیده گرفته می‌شوند.

دیگر برای جوانان فریدونکناری عادت شده، فرقی ندارد نخبه باشی یا یک جوان ساده پوش و بی سروصدای بیکار؛ فقط آن‌هایی که باید تجلیل شوند، تجلیل می‌شوند و رانت و لابی و فرار از مسئولیت حرف اول را می‌زند.

وقتی که انتخاب جوان برتر در هر بخشی به رئیس یک اداره سپرده می‌شود، طبیعتا اینجا است که رانت و پارتی و عشق و فامیل و غیره آغاز می‌شود و دیگر نمی‌توان کاری کرد.

نخبگان و موثران فریدونکناری به این ظلم آشکار در انتخاب مراسم عادت کرده‌اند و با آمدن فرماندار بومی و حتی نماینده بومی و غیره نیز این موضوع برطرف نشد، اما دلم به حال آن‌هایی می‌سوزد که وقتی هرجایی به غیر از فریدونکنار تا کمر برای آن‌ها خم می‌شوند در این شهر نفرین شده، دیده نمی‌شوند.

جوانان نخبه و موثری که هم در این شهرستان به وفور حضور دارند و در سکوت و خاموشی محض و دیده نشدنی عجیب به رشد و تعالی خود ادامه می‌دهند، به دنبال تکدی جایزه نیستند اما تاسف به حال کسانی است که تا تقی به توقی می‌خورد از خود و زن و بچه‌شان قهرمان و نخبه جوان می‌سازند!

چه بسیار افرادی که در خارج از فریدونکنار حرف‌ها برای گفتن دارند و از آن بهره گرفته می‌شوند و در فریدونکنار هیچ کس به روی خودش هم نمی‌آورد که زنده‌ای یا مرده.

ضمن احترام به تمامی افرادی که احتمالا حق انتخاب شدن به عنوان جوان برتر فریدونکنار را داشتند باید گفت جوان برتر، یک فریدونکناری است که در لیگ برتر فوتسال چین کاپیتان دوم تیمش هست و در رقابت برای آقای گلی، جوان نخبه آن دانشجویی است که در دانشگاه صنعتی شریف درس می‌خواند و از فرانسه، آلمان، اتریش، آمریکا و غیره برایش دعوتنامه می‌فرستند و پرچم این شهرستان را همچنان بالا نگه می‌دارد.

جوان برتر آن فردی است که در این سن و سال که بسیاری تفریح و آسایش را بر سختی ترجیح می‌دهند پا به پای نیروهای جهادی در پلدختر دست به دوربین و دست به بیل در حال خدمت رسانی است.

جوان نخبه فریدونکناری آن دختر بی‌نمدی است که در کشوری مانند آلمان پرچم این شهرستان را برافراشته نگه داشته است، جوان نخبه آن پسری است که وقتی رتبه یک کنکور سراسری را به دست آورد، دعوا بر سر این بود که فریدونکناری نامیده شود اما در روز تجلیل به فراموشی سپرده می‌شود.

جوان نخبه فریدونکناری فرزندی از دیار خطه مبارک است که در سن ۲۷ سالگی به سردبیری در یک خبرگزاری استانی می‌رسد و مولف چندین کتاب است.

جوان برتر دختری از روستای کاردگرمحله فریدونکنار است که در ردیف بازیگران تراز اول سینمای ایران در یک فیلم سینمایی به ایفای نقش می‌پردازد.

البته افراد معرفی شده را می توان به قطره‌ای از دریای نخبگان، تلاشگران و صاحبان عنوان در فریدونکنار تشبیه کرد، چه بسا نخبگانی که چشمان تیزبین مدیرانمان آن‌ها را ندیده است.

در هر صورت لازم بود این چند خط را بنویسم..شاید پس از انتشار مورد غضب تعداد کمی از آقایان! قرار بگیرم اما جوانان شهرستان فریدونکنار، ناامید نشوید… چراکه این آش خیلی هم دهن سوز نیست…

از کوزه همان برون تراود که در اوست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا