سردرگمی مسئولان برای رفع مشکلات شهرک رجایی فریدونکنار/ مشکلاتی که همچنان باقی است

به گزارش بصیرنیوز، جلسه شورای اسلامی شهر فریدونکنار با حضور معاون شهردار، تمامی اعضای شورا، جمعی از اهالی شهرک شهید رجایی و اصحاب رسانه برای بررسی مشکلات شهرک شهید رجایی به صورت علنی در سالن جلسات ساختمان شورای شهر برگزار شد.

شهرک شهید رجایی که یکی از مناطق قدیمی فریدونکنار است با حجم زیاد مهاجران و شهروندانی همراه شده که از نقاط مختلف کشور به دلیل ارزانی ملک و منازل در این منطقه سکونت پیدا کردند اما به مرور زمان و به دلیل عدم توجه مسئولان و تفاوت فرهنگ‌ها با مشکلات متعدد اجتماعی و عمرانی رو به رو شدند که شاید در حال حاضر زندگی کردن را در این منطقه برای آن‌ها سخت کرده است.

پس از گذشت پنج ماه از درخواست جمعی از اهالی شهرک شهید رجایی فریدونکنار برای ملاقات با اعضای شورای شهر بالاخره این درخواست از سوی شورای شهر اجابت شد تا مشکلات موجود بررسی شود.

اهالی شهرک شهید رجایی برای رهایی از مشکل فاضلاب چاه جذبی حفر کنند

ابتدای این جلسه مهدی بابکی جوانترین عضو شورای شهر و سخنگوی شورا اظهار کرد: باید پیگیری اساسی توسط شورای شهر، شهرداری، فرماندار و نماینده مجلس برای ایجاد فاضلاب شهری صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی امر مهمی است و این مهم باید در شهرک شهید رجایی برای کمک به مسئولان صورت گیرد تا کمی از مشکلات آن منطقه توسط خود مردم برطرف شود.

عضو شورای شهر فریدونکنار با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اساسی این شهرک فاضلاب و دفع آب‌های سطحی است تصریح کرد: اگر هر فرد با حفر چاه جذبی که هزینه زیادی هم ندارد از ورود آب شست‌وشو منزل به کوچه‌ها جلوگیری کند بخش زیادی از این مشکلات برطرف می‌شود.

بابکی افزود: شورای شهر هیچ تبعیضی نسبت به مناطق مختلف شهری ایجاد نمی‌کند و در حالی که درآمد اصلی شهر از خط ساحلی و شمال شهر به دست می‌آید اما بالای ۸۰ درصد از هزینه‌ها در قسمت جنوبی شهر اختصاص پیدا می‌کند که نشان از اهمیت این مناطق است.

عزم همگانی برای کمک به مناطق کم‌برخوردار نیاز است

مهدی باقرزاده عضو دیگر شورای شهر فریدونکنار در این جلسه اظهار کرد: شهرک شهید رجایی در برخی از بخش‌ها دچار مشکلاتی است که هیچ ارتباطی به مسائل فنی و مهندسی ندارد بلکه نشان از ضعف عملکردی مسئولان است.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری باید نسبت به هدایت آبروها اقدام جدی را انجام دهد و این امر در حالی انجام نشده که نیاز به بودجه سنگینی هم ندارد.

عضو شورای شهر فریدونکنار تصریح کرد: برخی از مرغ فروشی‌های این شهرک مسائل بهداشتی را رعایت نمی‌کنند که نیاز است کمیسیون ۵۵ با رسیدگی به این موضوع تذکرهای لازم را دهند.

باقرزاده تاکید کرد: برای اینکه شهرک شهید رجایی و برخی دیگر از مناطق فریدونکنار از عقب افتادگی فاصله بگیرند نیاز به عزم همگانی مسئولان است.

وی یادآور شد: بلوار بهشتی و دیواره رودخانه پل بهشتی تاثیر مستقیم و مناسبی برای شهرک شهید رجایی دارد که نشان دهنده فعالیت عمرانی و عملیاتی است که در شهر در حال انجام است.

این مسئول افزود: درحالی که یک زمین ورزشی در این شهرک احداث شده اما هیچ نظارتی بر روی آن نمی‌شود که باید از نظر خدماتی پیگیری‌های لازم انجام شود.

باقرزاده ادامه داد: از نظر عمرانی در شهرک شهید رجایی وقت و تمرکز کافی نگذاشتیم و برخی از کارها را می‌توان انجام داد که این امور باید از سوی شهرداری پیگیری شود.

مشکلات شهرک شهید رجایی همچنان باقی است!

نازبانو عزیزی عضو شورای شهر فریدونکنار در این جلسه اظهار کرد: انتظاراتی که اهالی شهرک شهید رجایی دارند انتظارات به حقی است چراکه مسئولان وظیفه دارند به شهروندان خود خدمات ارائه کنند.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که فاضلاب شهری احداث نشود امکان ندارد مشکلات منطقه رجایی فریدونکنار برطرف شود و باید تلاش‌هایی از سوی مسئولان ارشد شهرستان صورت گیرد تا این موضوع به صورت ملی پیگیری شود که آن هم با توجه به شرایط اقتصادی کشور بعید به نظر می‌رسد.

این عضو شورای شهر فریدونکنار با بیان اینکه مسئولان نباید وعده های بی‌سرانجام به مردم دهند، تصریح کرد: در سال جاری انتخابات جدید را پیش رو داریم و این در حالی است که هنوز پروژه کمربندی فریدونکنار به اتمام نرسیده است.

عزیزی با اشاره به اینکه نباید منکر تلاش‌های نماینده مردم فریدونکنار بابت پروژه کمربندی این شهر شویم گفت: در حالی که تلاش‌های زیادی از سوی نماینده مجلس برای این پروژه صورت گرفت اما همچنان روند اجرایی کمربندی به صورت لاک‌پشتی در حال حرکت است.

وی با تاکید بر اینکه تلاش مردم برای پیشرفت منطقه بسیار موثر است، افزود: باید همگان نسبت به محل زندگی خود حساس بوده و اگر شهروندی در حال ایجاد چالش برای یک منطقه است آن مورد را به مسئولان گزارش کنند تا پیگیری شود.

این عضو شورای شهر فریدونکنار با بیان اینکه هیچ شکایتی در کمیسیون ماده ۵۵ از سوی شهروندان مطرح نیست، عنوان داشت: از امام جماعت مسجد شهرک رجایی انتظار داریم تا به کسانی که مسائل بهداشتی را رعایت نمی‌کنند گوشزد کنند که درصورت تکرار این موارد با شکایت اهالی مواجه می‌شوند و اگر شکایتی از سوی مردم منطقه به کمیسیون ماده ۵۵ ارجاع شود می توان پیگیری کرد درغیر این صورت این کمیسیون حق پیگیری ندارد.

بودجه کلان ملی باید برای پروژه فاضلاب شهرک شهید رجایی اختصاص پیدا کند

سیدجواد قاسمی عضو شورای شهر فریدونکنار اظهار کرد: موضوع احداث فاضلاب اتفاق نمی‌افتاد تا زمانی که بودجه کلان ملی برای این امر اختصاص پیدا کند؛ نمی توان برای همیشه مردم را فریب داد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بودجه عمرانی شهر ۶ میلیارد است این انتظار نباید وجود داشته باشد که دو میلیارد فقط برای احداث فاضلاب شهرک شهید رجایی اختصاص پیدا کند.

عضو شورای شهر فریدونکنار تصریح کرد: در حالی که مصوبه سال ۹۷ شورای شهر خریداری ماشین مکانیزه جمع‌آوری سطل زباله توسط شهرداری بود اما این امر همچنان سوی شهرداری صورت نگرفته است.

قاسمی ادامه داد: در طول سال فقط امکان آسفالت ۴۰ کوچه در سطح شهر وجود دارد که بنابر اولویت‌بندی انجام می‌گیرد.

وی یادآور شد: زمین ورزشی موجود در شهرک شهید رجایی در اختیار گروه کوثری‌ها قرار داشته تا از دست متجاوزین به دور باشد و باید از سوی شهرداری نسبت به کارهای خدماتی اقداماتی انجام گیرد و اگر فرد یا افرادی از اهالی بتوانند تعهد نگهداری و تصدی‌گری این زمین را دهند شورا آمادگی واگذاری را دارد.

مشارکت مردمی در زمینه‌های عمرانی باید افزایش پیدا کند

شکرالله جعفری معاون شهردار فریدونکنار اظهار کرد: مشارکت مردمی همچنان که در زمینه مذهبی بالا است باید در زمینه‌های عمرانی افزایش پیدا کند تا هر منطقه به پیشرفت‌های خوبی برسد.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه شهرک شهید رجایی به صورت مقطعی احداث و سکونت پیدا می‌کرد، شهرداری هم به صورت مقطعی اقدام به عملیاتی کردن پروژه‌ها کرده بود که همین امر مشکلاتی را برای هدایت آب‌ها به وجود آورد.

معاون شهردار فریدونکنار تصریح کرد: شکل‌گیری شهرک شهید رجایی به نحوی است که جوب‌ها با رودخانه‌ها همسطح است که باید نقشه‌برداری کلی صورت گیرد تا مختصات شیب آن مشخص شود.

شیاری رئیس شورای شهر فریدونکنار در پایان این جلسه اظهار کرد: نارسایی‌هایی در بخش‌های مختلف وجود دارد و با توجه به حجم بالای تقاضا از سوی مردم به شهرداری، بررسی تمامی موارد زمان‌بر است.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری نقشه‌برداری از تمام منطقه شهرک رجایی را انجام دهد و از نقشه‌برداران داخلی استفاده کنند.

کمبود بودجه بهانه همیشگی مسئولان برای اجرا نکردن پروژه‌ها

حجت‌الاسلام غلامعلی آفابرارنیا امام جماعت مسجد امام رضا شهرک شهید رجایی در حاشیه این جلسه و در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: این شهرک مشکلات زیادی دارد که موجب شده از نظر شهری در طبقه پایینی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه شهرک شهید رجایی فریدونکنار از نظر جمعیتی تراکم بالایی را دارد در زمان انتخابات مشارکت بالایی صورت می‌گیرد.

آفابرارنیا مشکل اصلی مردم این منطقه را فاضلاب و آب‌های سطحی دانست و گفت: تقاضای اهالی شهرک شهید رجایی از مسئولان برای رفع این مشکل اگوگذاری بوده چراکه آب‌های راکد بوی نامطبوع را در شهرک ایجاد می‌کند که موجب آزار و اذیت ساکنان می‌شود.

این روحانی با بیان اینکه متاسفانه جلسه‌ای که برای بررسی مشکل شهرک شهید رجایی در شورای اسلامی شهر فریدونکنار برگزار شد بی‌نتیجه بوده است، عنوان داشت: مسئولان با بهانه عدم دراختیار داشتن بودجه از کمک به مردم این شهرک سرباز می‌زنند که به هیچ وجه قابل قبول نیست.

به گزارش بصیرنیوز، چند صدایی و سردرگمی اعضای شورای شهر فریدونکنار برای حل مشکلات اهالی شهرک شهید رجایی مهمترین چیزی بود که در این جلسه به چشم می‌آمد و می‌توان آن را حاصل بی‌تدبیری دولت در اداره کشور دانست که موجب شده از صدر تا ذیل مدیران در حال حاضر چاره‌ای برای رفع مشکلات مردم نداشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا