اختصاصی/ بصیر گزارش می دهد

اولین جلسه هم اندیشی طرح ساماندهی ساحل فریدونکنار برگزار شد

DSCN7828

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بصیر، اولین جلسه هم اندیشی طرح ساماندهی ساحل فریدونکنار با حضور نخبگان فرهنگی و مجریان سال گذشته طرح در سالن اجتماعات معاونت فرهنگی سپاه ناحیه شهرستان فریدونکنار برگزار شد.

سید عباس کاظمی معاونت فرهنگی سپاه با بیان اینکه طرح و برنامه امسال نسبت به سال گذشته تفاوت محسوسی دارد عنوان داشت: با توجه به معضلات، تهدیدات و ناهنجاری ها می طلبد شیوه برگزاری طرح با تغییرات جامع و کاربردی عملیاتی شود.

وی تصریح کرد: از نخبگان و مجریان طرح می خواهیم طرح های پیشنهادی را با رویکرد بومی محلی به این معاونت ارجاع تا بتوانیم پس از فراهم شدن زیر ساختار از سوی فرمانداری و شهرداری با برنامه مدون و گروه های مجرب طی ۳۶ برنامه در تابستان امسال در پارک لاله آنرا اجرا نمائیم.

کاظمی با بیان اینکه برنامه های ماه مبارک رمضان با رویکرد قرآنی و معنوی اجرا خواهد شد، اذعان داشت: هدف ما این است که با بهترین شیوه همه اقشار را به سوی طرح هدایت نمائیم و معاونت فرهنگی و افسر ساحل به عنوان ناظر حضور دارند اما اجرای طرح به صورت گروه پروری و گروه محوری انجام خواهد شد.

معاونت فرهنگی سپاه گفت: با وجود هجمه های فرهنگی و ناهنجاری ها که با آن مواجه هستیم باید به دنبال ایجاد تفریح سالم و نشاط معنوی برای مردم باشیم، جنگ شادی امسال به نام ایستگاه نشاظ تغییر یافته و سیاست کلی ما این است که بتوانیم نشاط معنوی را در این طرح اجرا نمائیم.

وی افزود: صرفا به دنبال جمعیت زیاد نیستیم بلکه خروجی و اثرگذاری برنامه ها در اولویت اول است تا بتوتانیم برنامه هایی را به صورت منسجم و با کیفیت تر برگزار کنیم.

کاظمی با بیان اینکه ۳۶ برنامه با کیفیت با شعار گروه پروری پیش بینی شده است، عنوان داشت: در هفته ۵ شب همراه با برنامه های از قبیل تئاتر، موسیقی سنتی، معرفی شهید شاخص، معرفی الگوهای برتر، امیری خوانی، مسابقه زوج های جوان، سرود، مشاوره و ایجاد نهضت روشنگری در خصوص تهدیدات شهرستان، نقاشی و خطاطی زنده از جمله برنامه های محوری طرح و در کنار آن مهد ساحلی، ایجاد ایستگاه مشاوره دینی، رادیو ساحل، نماز جماعت، تحقیقات میدانی، اجرای جشن ائمه و اطهار و عزاداری و برگزاری زیارت عاشورا و دعای ندبه از دیگر برنامه های طرح امسال است.

وی با اشاره به اینکه یادواره شهدا یکی از برنامه های طرح امسال است عنوان داشت: برگزاری جشنواره علمی و فرهنگی، محفل شبی با قرآن در ماه مبارک رمضان و جشن ولادت کریم اهل بیت از دیگر برنامه های پیش بینی شده طرح امسال است.

معاون فرهنگی سپاه ناحیه فریدونکنار گفت: پرورش پتانسیل های فرهنگی، هنری و بسیجیان مستعد برای برگزاری محافل دیگر بسیج یکی دیگر از سیاست های این مجموعه است می خواهیم محیطی را فراهم کنیم تا نیروهای مذهبی و متدین هم از سواحل به طور شایسته تر استفاده نمایند.

وی ادامه داد: تلاش ما بر این است تا موضوع هر شب از قبل طراحی و برنامه ریزی گردد و همه برنامه ها در همان محور اجرایی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا