با تأیید درگذشت 769 نفر عنوان شد؛

وزیر بهداشت عربستان: عملکرد ما در واکنش به «حادثه منا» حرفه‌ای بود!

بصیر، «خالد الفالح» وزیر بهداشت عربستان در نشست خبری از منطقه منا گزارش داد که دست کم ۲ میلیون نفر در مراسم حج امسال شرکت کرده‌اند.

با توجه به کشته شدن ۱۱۸ نفر در در جریان حادثه بالابر در مکه و  کشته شدن حدود ۲۰۰۰ نفر در حادثه ازدحام در منا وی مدعی شد که ۲۵ هزار کادر پزشکی در مراسم امسال در حال انجام وظیفه بوده‌اند.

شبکه خبری «العربیه»، گزارش داد که وزیر بهداشت عربستان اعلام کرد که مراسم حج سال جاری با چالش‌های متعددی مواجه شده است که وزارت بهداشت عربستان عملکرد خوبی در حادثه سقوط بالابر نشان داد.

وی همچنین با تأیید مرگ ۷۶۹ و زخمی شدن ۹۳۴ نفر در این حادثه مدعی شد که با توجه به تجربه‌ای که پیش از این در این حوادث داشته‌ایم عملکرد حرفه‌ای داشته‌ایم.

الفالح درباره انتشار بیماری‌های واگیردار در حج گفت: خُرسندیم و افتخار می‌کنیم که در مراسم حج امسال هیچ مورد انتشار بیماری‌های واگیردار گزارش نشده است!

وزارت بهداشت عربستان درباره اقدامات این وزارت خانه و آمادگی در جریان مراسم حج امسال همچنین اعلام کرد که ۵ مورد زایمان موفق برای چند تن از حجاج و ۲۲ مورد عمل قلب باز نیز به وسیله کادر پزشکی این وزارت خانه صورت گرفته است!

این ادعاها در حالی از سوی وزارت بهداشت عربستان مطرح شده که با توجه به دو حادثه سقوط بالابر در مکه و ازدحام جمعیت در منطقه منا؛ مراسم حج امسال یکی از پر تلفات ترین مراسم حج در ۲۵ سال گذشته به شمار می‌رود.

فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا