طلا بازهم ارزان شد

به گزارش بصیر به نقل از  نامه نیوز به نقل از تسنیم، به دلیل افزایش شاخص ها در بازارهای بورس جهان و تقاضای فیزیکی ضعیف در آسیا، قیمت طلا امروز برای پنجمین جلسه متوالی کاهش یافت، تا طولانی ترین نوار کاهشی را از ماه نوامبر سال گذشته تاکنون به ثبت برساند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰٫۲ درصد کاهش به ۱۲۴۷ دلار سنت رسید که فاصله چندانی با پایین ترین قیمت ۴ ماه گذشته (۱۲۴۱٫۹۹ دلار) که در روز جمعه به ثبت رسانده بود نداشت. این کاهش قیمت متوالی ۵ جلسه ای، طولانی ترین دوره کاهشی پس از کاهش اتفاق افتاده در اکتبر و نوامبر است که طی آن قیمت طلا ۷ جلسه متوالی با کاهش همراه بود.

در بازارهای آسیایی، شاخص های سهام در بورس توکیو پیشتاز بود که ناشی از افزایش شاخص سهام در وال استریت و آمارهای مثبت از اقتصاد چین بود.

یک تاجر در توکیو به رویترز گفت: «چشم انداز فنی برای طلا خیلی خوب به نظر نمی رسد. احتمال زیادی وجود دارد که قیمت طلا به ۱۲۳۰ دلار برسد و سپس به ۱۲۰۰ دلار سقوط کند.»

وی افزود: «بازارهای فیزیکی واکنش خیلی زیادی به کاهش قیمت هفته گذشته نشان نداده اند، اما اگر قیمت ها به ۱۲۰۰ دلار سقوط کند، ممکن است شاهد برخی حرکت ها باشیم.»

وانگ تائو، تحلیلگر فنی در مورد وضعیت بازار فلز زرد گفت، انتظار می رود قیمت طلا سطح فنی ۱۲۲۹ دلار را پشت سر بگذارد و به پایین تر از این رقم برسد.

با توجه به پیش بینی کاهش بیشتر قیمت طلا، خریدهای فیزیکی پس از کاهش قیمت های هفته گذشته چندان افزایش نیافت. همچنین در چین، بزرگترین واردکننده طلای جهان، بانک ها مقدار زیادی طلا از سال گذشته ذخیره کرده اند و این موجب شده است که آنها پیش از خرید بیشتر، بر روی فروش ذخایر موجودشان تمرکز کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا