اختصاصی بصیر

توزیع سبد کالا و آشفتگی مردم در فریدونکنار

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بصیر، در آستانه سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دولت تدبیر و امید در یک اقدام مدبرانه با اعطای سبد کالا مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه ایران را دوباره به خیابانها و این بار در صف های طولانی در مراکز توزیع این اقلام کشاند و به نوعی خاطرات قدیمی ترها از حضور در صف های نفت، مرغ و تخم مرغ را زنده کرد.

بر اساس این گزارش چندی است که توزیع سبد کالا در فریدونکنار نیز آغاز شده است و همانند تمامی کشور مردم برای بدست آوردن این سبد در صف های طولانی برای مدت زیادی حضور پیدا می کنند و در این بین چهره آشفته، ناراحت و عصبی مردم در ذوق می زند.

اما امروز در فریدونکنار و برخلاف روزهای گذشته صف های مردمی برای دریافت سبد کالا به نسبت طولانی تر شده و مردم را نسبت به روزهای گذشته ناراضی تر کرده است، هرچند که در فریدونکنار نسبت به شهرهای دیگر توزیع این اقلام منظم تر است.

بر اساس این گزارش خبرنگار بصیر در بین مردم حاضر شد و به درد و دل های آنان گوش داد که خواندن آن خالی از لطف نیست.

پیرزنی که در بین آن جمعیت انبوه و در صف طولانی ایستاده بود گفت: درد کمر و زانو و ایستادن در این صف های طولانی عذابم می دهد، اما مجبورم و برای اخذ این سبد باید منتظر بمانم.

همچنین مرد جوانی که ازدحام جمعیت به ستوه آمده بود، اظهار داشت: دولت بر خلاف شعار خود عمل کرده و هیچ تدبیری در این موضوع به خرج نداده است، از تمام کارهای خود در این شرایط اقتصادی زده ایم و در صف های طولانی قرار داریم، فقط خدا کند که کیفیت این اقلام مطلوب باشد.

یک راننده تاکسی که در اطراف محل توزیع سبد کالا حضور داشت از این عملکرد دولت گلایه کرد و از عدم عدالت در توزیع این اقلام صحبت کرد.

وی گفت: در توزیع این سبد عدالت رعایت نشده است، فردی را می شناسم که فرهنگی است و همسر وی نیز پزشک ماما می باشد، یعنی از دو قسمت حقوق دریافت می کنند و سبد کالا به آنها تعلق گرفت، اما فردی را می شناسم که در یک خانه ۶۰ متری قدیمی زندگی می کند و اجاره ماهیانه وی کمتر از ۵۰ هزار تومان می باشد و در زمان بارندگی نیز زندگی آنها مختل می شود اما این سبد به وی تعلق نگرفته است، به نظر من در این پروژه عظیم دولت، عدالت در زیر پا له شده است.

خانم میانسالی نیز به جمع ما اضافه شد و گفت: در گذشته زمانی که امکانات زیادی در شهر نبود مردم برای دریافت نفت، مرغ و تخم مرغ به صف های چند صد متری می رفتند که با این اقدام جالب دولت خاطرات آن ایام دوباره برای ما زنده شد!

به هر حال به نظر می رسد نارضایتی های مردمی نسبت به این اقدام دولت روز به روز در حال افزایش است و فریدونکنار نیز از این قائله مستثنی نیست، البته اگر دولت این نظرها را نیز کم سوادانه نخواند باید به فکر راه حل بهتری برای توزیع این اقلام بیاندیشد تا رضایت مردم جلب شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا