روزانه ۷ تا ۱۰ نفر در کشور به دلیل نرسیدن عضو پیوندی فوت می‌کنند

دکتر نجفی زاده  افزود:‌ از تعداد افرادی که در کشور مرگ مغزی می کنند سه چهارم آنها فوت می کنند و فقط یک چهارم برای اهداء اعضا مورد استفاده قرار می گیرد.

وی ادامه داد:‌ این اقدام شایسته کشوری که فرهنگش فرهنگ ایثار است، نیست و باید این موضوع در کشور حل شود.
نجفی زاده با اشاره به اینکه برای حل این مشکل نیاز به تعامل با تمام ارگان ها داریم گفت: ‌ارگانهای فرهنگ ساز در کشور باید برای فرهنگ سازی مردم تلاش کنند و ارگانهای حمایتی و مالی برای حمایت پیوند اعضا در کشور فعالیت کنند.
وی افزود:‌ تیم های درمانی و وزارت بهداشت هم باید با همت و کمک ارگانهای دیگر این مشکل را برطرف کنند.
رئیس اداره شبکه فراهم آوری اعضای پیوندی وزارت بهداشت گفت: انجمن اهدای عضو ایرانیان هم به یاری دولت آمده است تا بتواند از طرف مردم و تعاملاتی که با ارگانها برقرار می کند در این زمینه به وزارت بهداشت کمک کند.
دکتر نجفی زاده افزود: به همه مردم توصیه می کنم که اگر علاقه به اهدای اعضا دارند به صورت شفاهی به اطرافیان خود اعلام کنند که در صورت نیاز بتوانند اطرافیان این اقدام را انجام دهند.
وی گفت: در صورتیکه فردی به صورت شفاهی به اعضای خانواده خود اعلام کرده باشد که می خواهد اعضای خود را اهدا کند احتمال اینکه خانواده بعد از فوت این فرد برای اهدای اعضا جواب منفی بدهند بسیار کاهش می یابد.
دکتر نجفی زاده در خصوص دریافت کارت اهدای اعضا گفت:‌ با دستور وزیر بهداشت سایت اهداء سنتر راه‌اندازی شده و فرد بلافاصله بعد از ثبت نام می تواند پرینت ثبت نامه خود را دریافت کرده و نزد خود نگه دارد.
وی ادامه داد: اگر فردی بخواهد کارت فیزیکی به همراه داشته باشد می تواند به انجمن مراجعه و کارت دریافت کند.
مدیرعامل انجمن اهدای اعضای ایرانیان در خصوص اینکه اگر پدر و مادری راضی نباشند که اعضای فرزندشان را اهدا کنند گفت:‌ در اکثر کشورهای دنیا این مشکل وجود دارد یعنی به رغم اینکه فرد مایل به اهدای اعضا است ولی خانواده او مخالف باشد نمی توان اعضای فرد را اهداء کرد.
وی افزود:‌ اهدای اعضا بدون نظر مثبت خانواده تأثیر منفی زیادی در جامعه دارد به همین دلیل باید حتماً نظر خانواده ها پرسیده شود.
نجفی زاده خاطرنشان کرد:‌ معمولاً خانواده ها اگر فرد دارای کارت اهدای اعضاء باشد با این اقدام مخالفت نمی کنند و تلاش می کنند تا آخرین آرزوی فرد مرگ مغزی شده را برآورده کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا