کفاشیان: با افزایش مبلغ قرارداد، کی‌روش تا سال ۲۰۱۸ می‌ماند

به گزارش بصیر به نقل از  خبرگزاری تسنیم، علی کفاشیان در خصوص اردوی تیم ملی فوتبال کشورمان در آفریقای جنوبی عنوان کرد: بعد از دیدار با کویت در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا و یک بازی تدارکاتی با گینه، لیگ برتر ۲۱ یا ۲۲ فروردین ۹۳ به پایان می‌رسد و در ادامه اردوی آفریقای جنوبی را آغاز می‌کنیم.

وی که در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه جام جم حضور یافته بود، افزود: بازیکنانی که در لیگ کشورهای عربی و اروپایی هستند نمی‌توانند به اردوی آفریقای جنوبی بروند و به این ترتیب کی‌روش نمی‌خواست اردو برگزار شود اما درخواست ما این بود که اردو برگزار شود و ما هم سعی می‌کنیم  بازیکنانی را که در لیگ کشورهای عربی بازی می‌کنند، در فروردین‌ ماه ۹۳ و همزمان با اتمام لیگ آن کشورها در اختیار کادر فنی تیم ملی قرار دهیم.

رئیس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه هدف کی‌روش در اردوی آفریقای جنوبی آماده‌سازی بازیکنانی است که در داخل ایران بازی می‌کنند، گفت: بعد از اردوی آفریقای جنوبی و بازگشت بازیکنان به تهران تیم ملی عازم اردوی ۲۱روزه اروپا می‌شود. در اروپا هم با چند تیم از جمله بلاروس و مقدونیه بازی تداکارتی برگزار خواهیم کرد و بعد از اردوی اروپا سعی می‌کنیم چند بازی دوستانه هم در تهران برگزار کنیم و در ادامه عازم کشور برزیل می‌شویم.

کفاشیان در پاسخ به این سؤال که اگر باشگاه‌ها بازیکنان خود را در اردوی آفریقای جنوبی به تیم ملی ندهند، تکلیف چه خواهد شد، اظهار داشت: در اردوی آفریقای جنوبی حدود ۴۰ درصد ترکیب تیم ملی حضور دارند. ما به کی‌روش گفتیم اگر اردوی آفریقای جنوبی برگزار نشود بازیکنان به باشگاه‌ها برمی‌گردند تا با تیم‌های خود در لیگ قهرمان آسیا شرکت کنند، به همین علت این اردو حتماً برگزار خواهد شد تا این بازیکنان نتوانند در تیم‌های‌ باشگاه‌های‌شان بازی کنند و کی‌روش هم این موضوع را قبول کرده است.

وی ادامه داد: با مدیران ۴ باشگاه سپاهان، تراکتورسازی، فولاد و استقلال که نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا هستند صحبت و آنها را راضی کردیم تا بازیکنان ملی‌پوش‌شان را در اختیار تیم ملی قرار دهند اما در صورتی که این باشگاه‌ها همکاری نکنند از طریق مقامات بالاتر و به‌صورت دستوری این بازیکنان را از تیم‌های‌شان می‌گیریم.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اسپانسر تیم ملی عنوان کرد: اسپانسر تیم ملی در حد و اندازه تیم ملی نبود و ما قرارداد را لغو کردیم و ۲ اسپانسر جدید  قرار است با فدراسیون فوتبال قرارداد امضا کنند. خوشبختانه رئیس جمهور و وزیر ورزش هم از تیم ملی حمایت کردند و دولت به‌دنبال منابع مالی برای تیم ملی در جام جهانی برزیل است.

کفاشیان با ابراز رضایت از حمایت‌های دولت یادآور شد: وزارت ورزش و جوانان باید بیشتر از یک میلیارد تومان به ما پول بدهد که البته هنوز پولی به حساب ما واریز نشده است. وزارت ورزش قول داده پول را به حساب واریز کند اما هنوز دولت بودجه‌ای به وزارت‌خانه نداده تا آنها مبلغ مورد نظر را به ما بدهند.

«شرایط آمادگی تیم ملی در جام جهانی به چه شکل خواهد بود؟» وی در پاسخ به این سؤال گفت: چند فیفادی را از دست داده‌ایم که بازی با تایلند در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا یکی از آنها بود، اما کی‌روش در فکر این است که بهترین بازی را مقابل نیجریه برگزار کنیم. سرمربی تیم ملی ۷۰ درصد برنامه‌ها و تدارک تیم را برای بازی با نیجریه گذاشته که اولین بازی ما در جام جهانی محسوب می‌شود.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره وضعیت پول‌های بلوکه شده فدراسیون فوتبال اظهار داشت: از ۳ سال قبل پول‌های ما در کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا بلوکه شده اما سال گذشته از کنفدراسیون فوتبال آسیا پول خود را گرفتیم. بعد از مذاکراتی هم که با فیفا داشتیم قرار شد آنها پول را به سفارت ایران تحویل بدهند تا سفارت هم پول را به حساب ما واریز کند. وزارت امور خارجه کمک خوبی در این زمینه به ما کرده و فکر می‌کنم تا یک ماه دیگر پول‌های بلوکه شده را دریافت کنیم تا تیم ملی با تدارکات خوب راهی جام جهانی شود. در خصوص پول داوران بین‌المللی هم خوشبختانه  این پول به حساب سفارت ایران واریز شده و وزارت امور خارجه این پول را در اختیار ما قرار خواهد داد.

مهمترین بحث درباره تیم ملی وضعیت کادر فنی بعد از جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل است. کفاشیان در خصوص مذاکراتی که با کی‌روش صورت گرفته، عنوان کرد: قرارداد سالانه کی‌روش و دستیارانش ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار است که قرارداد خود کی‌روش یک‌ونیم میلیون می‌شود. کی‌روش در مذاکرات اعلام کرد اگر حقوقش زیاد شود درباره تمدید قرارداد فکر می‌کند و او تمایل دارد قراردادش را با تیم ملی تا سال ۲۰۱۸  تمدید کند.

وی به تشکیل ۲ ستاد برای حمایت از تیم ملی در جام جهانی اشاره کرد و گفت: یکی از این ستادها وزارت امور خارجه است که جدا از مسائل ورزشی به مسائل سیاسی و فرهنگی این قضیه می‌پردازد و ستاد دیگر هم وزارت ورزش و جوانان است. در این ستاد هم به بحث‌های فنی توجه شده و همچنین به هموطنانی که مایل هستند رقابت‌های جام جهانی را از نزدیک تماشا کنند، کمک می‌شود.

رئیس فدراسیون فوتبال همچنین در خصوص وضعیت سرمربی تیم المپیک تصریح کرد: وینگادا گزینه خارجی ما است و کنار آن یک مربی ایرانی را هم در نظر داریم اما هر ۲ به یک اندازه شانس دارند. باید بگویم برنامه‌های تیم المپیک هم تا سال ۲۰۱۶ و المپیک ریودوژانیرو نوشته شده است.

انتهای پیام/*

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا