رژه بی حجابان در مراکز خرید/اتاق های پرو زیر زمینی برای مشتریان خاص

به گزارش بصیر، لباس‌های نا‌مناسب و پوشش های زننده برخی افراد در جامعه مدتی است که به عنوان یک مسئله حائز اهمیت در رسانه های داخلی و خارجی مطرح شده است به طوری که حتی برخی کمپین ها که اخیرا توسط برخی افراد مسئله دار حمایت می‌شوند، به راه افتاده تا به نوعی این فرهنگ غلط و غربی را در سطح جامعه به ویژه در بین جوانان رواج دهند.


مسئله چگونگی افزایش گرایش جوانان به استفاده از این نوع لباس‌ها جز مسائل جامعه شناسی و روانشناسی متعددی است که بارها و بارها توسط متخصصان امر و کارشناسان مربوطه مورد تحلیل و گفت وگو قرار گرفته است. 

استفاده از مانتوهای بدون دکمه، شال های نازک، ساپورت و شلوارهای حذب و بدن نما در سایه غفلت مسئولان فرهنگی کشور روز به روز رو به افزایش است و متاسفانه هیچ اقدام مناسبی هم در جهت مبارزه با این افراد هنجار شکن، با وجود تمامی اظهار نظر های قاطعی که از سوی مسئولان مطرح می‌شود تاکنون در جامعه صورت نگرفته است.

متاسفانه بجای اینکه مسئولان فرهنگی به مسئولیت خودشان بپردازند، کار را به دوش دیگران انداخته و هرچند یکبار اظهارنظرهای “شاذی” می‌کنند که جز خوراک برای دشمنان و معاندان چیزی را در پی ندارد و گویی تنها این نیروی انتظامی است که باید در این زمنیه فعالیت داشته باشد.البته به حق هم تاکنون تنها نهاد فعال در این زمینه که بسیار هم مورد هجمه قرار گرفته نیروی انتظامی بوده است.

اما نکته قابل توجه عدم نظارت و مقابله صحیح با فروش و چگونگی توزیع این نوع پوشاک در جامعه است.

رژه بی حجابان در مراکز خرید/اتاق های پرو زیر زمینی برای مشتریان خاص


مسئله ای که کمتر مورد توجه مسئولان فرهنگی کشور قرار می‌گیرد اینست که در درجه نخست باید با ورود و همچنین فروش این نوع پوشاک در جامعه مقابله شود. اگر چنین پوشاکی که توسط غرب و با انجام اهداف خاص طراحی می‌شود، در جامعه قابل دسترسی نباشد هیچ کس هم از آن ها استفاده نمی کند ولی دسترسی به چنین لباس هایی در جامعه آنقدر زیاد است که به راحتی می توان با ارزان ترین قیمت آن ها را خریداری کرد.

قطعا اگر در زمینه توزیع و فروش این نوع لباس های مسئله دار دقت و کنترل بیشتری صورت گیرد ، نیازی به گشت های امنیت اخلاقی نخواهد بود.

رژه بی حجابان در مراکز خرید/اتاق های پرو زیر زمینی برای مشتریان خاص


متاسفانه مشاهده می‌شود در برخی از مراکز خرید در پایتخت همانند مرکز خرید ایران زمین، مرکز خرید بوستان و .. که غالبا در مناطق غربی تهران هستند، اتاق های پرو زیرزمینی ساخته شده که در آن به عرضه انواع لباس های زننده مباردت می‌شود و هیچ کس هم کنترل دقیقی بر روی آن ندارد.

برخی از فروشگاه های مذکور برای این که از دست اداره اماکن و نهادهای بازرسی راحت باشند و در عین حال به سود کلان دست یابند برخی از لباس هایی که بسیار زننده، کوتاه و بدن نماست را در انبارهای خود نگهداری کرده و در صورت درخواست مشتری را به سوی انبارهای غیر متعارف راهنمایی کرده و افراد لباس های مورد دار را ارائه و به آن‌ها این اجازه را می‌دهند که لباس ها را همان‌جا پرو و  کرده و بعد خریداری کنند.

نکته قابل تامل دیگر علی رغم ایجاد مفسده در این نوع اقدامات اینست که برخی افراد که بنیه فرهنگی و دینی مناسبی هم ندارند در این مراکز خرید به صورت بی حجاب و بدون روسری در مغازه تردد کرده و لباس های متنوع را انتخاب می‌کنند که این امر مورد اعتراض خیلی از خانواده هایی است که به این مراکز مراجعه می‌کنند.

رژه بی حجابان در مراکز خرید/اتاق های پرو زیر زمینی برای مشتریان خاص
 

مسئله دیگر فروش لباس های زنانه توسط آقایان است که بسیار هم این روزها نمود بیشتری نسبت به گذشته پیدا کرده است که این مسئله نیز مغایر با اصول و شرع اسلامی است.

به هرحال انتظار می‌رود مسئولان امر در زمینه کنترل هرچه بیشتر این مراکز تلاش کرده تا در سالی که با عنوان فرهنگ از سوی مقام معظم رهبری نام گرفته شاهد از بین رفتن فرهنگ غنی ایرانی – اسلامی نباشیم؛بلکه روز به روز شاهد حفظ حرمت و جایگاه زنان در جامعه باشیم چرا که در طول زمان این مسئله کاملا محرز خواهد شد که اقدامات ضد فرهنگی موجب از بین رفتن کرامت زن و جایگاه او در جامعه می‌شود.

 

تیتر یک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا