آموزش سبب توسعه فوتبال ایران می‌شود / از فوتبال شناخت خوبی دارم

اوه یان امشب در حاشیه برگزاری کلاس مربیگری فوتبال در مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری بیان داشت: آموزش صحیح برای مربیان فوتبال ایران موجب توسعه و به روز شدن فوتبال ایران در سطح دنیا می‌شود.

مدرس اتحادیه فوتبال یوفا با بیان اینکه شناخت خوبی از فوتبال ایران دارم، گفت برای برگزاری کلاس بازآموزی مربیان فوتبال چند روزی است که مهمان مردم مهمان‌نواز ایران هستم.

وی با اشاره به اینکه به دعوت رئیس کمیته آموزش مربیان فوتبال کشور به ایران سفر کرده‌ام،ابراز داشت: پس از برگزاری کلاس چهار روزه در تهران به دستور وی یک کلاس بازآموزی برای مربیان مازندران به ساری آمدم.

اوه یان سطح دانش مربیان مربیان ایرانی را خوب توصیف کرد، ابراز داشت: در این چند روز مربیان ایرانی در آموزش بسیار خلاق و علاقه‌مند دیدم که در نهایت فکر می‌کنم بازآموزی خوبی برای این مربیان است.

مدرس اتحادیه فوتبال اروپا با بیان اینکه رشد توسعه فوتبال هر کشوری توجه به تیم‌های پایه است، اذعان داشت: در صورت حمایت و توجه ویژه مسئولان و مدیران به تیم‌های پایه باشگاهی، فوتبال ایران رشد و توسعه پیدا می‌کند.

وی با اشاره به ضرورت توجه به فوتبال پایه گفت: پایه فوتبال آلمان پس از ۱۴ سال تغییر کرد و با تغییر در آموزش و مدارس فوتبال پایه در سال ۲۰۱۴ موفق به کسب عنوان قهرمانی در جام جهانی شدیم.

اوه یان در ادامه هوش و تفکر مربیان ایرانی را خوب توصیف کرد و ادامه داد: در صورت آموزش و بازآموزی صحیح مربیان به بازیکنان در تیم‌های رده‌های مختلف به ویژه بزرگسالان تحولی در فوتبال ایران ایجاد می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه فوتبال ایران مربیان و بازیکنان بسیار خوبی در سطح دنیا معرفی کرد، اذعان داشت: دایی، عزیزی و باقری را به دلیل بازی در تیم‌های آلمانی و همچنین مهدوی‌کیا و هاشمیان را به دلیل حضور در کلاس‌های پیشرفته مربیگری در آلمان می‌شناسم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا