مدیرعامل شرکت راهبران بندر فریدونکنار مطرح کرد:

بنادر امیرآباد و نوشهر دنبال منطقه آزاد شدن اما بندر فریدونکنار اندرخم منطقه ویژه

مدیرعامل شرکت راهبران بندر فریدونکنار گفت: سوالم از نماینده مجلس این است که چرا باید برای بنادر امیرآباد و نوشهر بحث منطقه آزاد مطرح شود اما فریدونکنار همچنان منطقه عادی باشد؟

به گزارش بصیرنیوز، هادی شفیعیان مدیرعامل شرکت راهبران بندر فریدونکنار در جمع خبرنگاران با گرامی‌داشت هفته خبرنگار اظهارکرد: از زحمات همه خبرنگاران سپاسگزاریم و امیدواریم مسیر همه خبرنگاران مسیر صداقت و واقعیت باشد.

وی خاطرنشان کرد: در بندر فریدونکنار از ابتدا تاکنون بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی انجام شده است.

مدیرعامل شرکت راهبران بندر فریدونکنار با اشاره به اینکه مراوده‌های مالی و تجاری خوبی توسط بندر فریدونکنار انجام شده است، تصریح کرد: این بندر به ترمینال‌های مختلفی اعم از غلات، سوخت و فرآورده‌های نفتی و مایع و مدرن‌ترین سیلوهای غلات و ترمینال‌های روباز تقسیم شده است.

شفیعیان افزود: صفر تا صد پس‌کرانه توسط بخش خصوصی انجام که این سرمایه‌گذاری در توان دولت نبود و ۸۵ درصد زیرساخت‌های بندر فریدونکنار ایجاد شده است.

وی یادآورشد: این بندر ظرفیت پهلودهی همه شناورها را دارد و به غیر از دام زنده تمام کالاهای تجاری را می‌تواند بارگیری کند.

مدیرعامل شرکت راهبران بندر فریدونکنار یادآورشد: ما توانستیم ۲۵۰ نفر شغل مستقیم ایجاد کنیم و برآورد این است که حدود سه هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم مشغول کار هستند.

شفیعیان ادامه داد: حدود چهار ماه گذشته بندر فریدونکنار زنده نبود اما هم‌اکنون این بندر توانسته به یک ثبات نسبی دست پیدا کند.

وی اظهارکرد: ما تنها بندری در کشور هستیم که منطقه ویژه نشدیم و بندر امیرآباد و نوشهر منطقه ویژه هستند اما سوالم از نماینده مجلس این است که چرا باید در دیگر نقاط مازندران بحث منطقه آزاد مطرح شود اما فریدونکنار همچنان منطقه عادی باشد؟

مدیرعامل شرکت راهبران بندر فریدونکنار خاطرنشان کرد: اگر یک منطقه بندری، ویژه شود مراوده‌های مالی آن برای بندر و شهر بسیار موثر خواهد شد.

شفیعیان با بیان اینکه دغدغه ما منطقه ویژه شدن است، تصریح کرد: طرح مطالعاتی و پیگیری برای منطقه ویژه شدن آماده شده و وعده ۶ ماهه برای تحقق این امر از سوی مسئولان داده شد.

وی ادامه داد: باتوجه به کاهش تراز آب دریای خزر، بندر فریدونکنار در معرض رسوب‌گذاری است و همین امر موجب شده که کشتی‌های خوبی نتوانند در این بندر پهلو بگیرند.

مدیرعامل شرکت راهبران بندر فریدونکنار افزود: با پیگیری‌های به‌عمل آمده جمعه هفته جاری قرار است یک لایروب قوی به بندر فریدونکنار بیاید.

شفیعیان درخصوص منافع بندر به شهر با اشاره به اینکه اصل وجود بندر مایه منفعت برای یک شهر است گفت: ۴٫۵ درصد از ارزش افزوده‌ای که بابت بارگیری کالاها به دارایی واریز می‌کنیم به شهرداری برگشت داده می‌شود و قبل از آنکه بندر فریدونکنار راه‌اندازی شود فقط بحث بارگیری برنج توسط تریلی و کامیون در این شهر بود که عدد قابل ملاحظه‌ای نبود اما درحال حاضر با ورود کشتی‌ها به این بندر چرخه مالی خوبی ایجاد شده که هر کشتی ما به اندازه ۲۰۰ تریلی و کامیون است.

وی تاکید کرد: هر شهری که بندر دارد دولت موظف است زیرساخت‌های راه دسترسی به آن شهر و بندر را آماده و ایمن‌سازی کند چراکه از بابت بارنامه‌های صادره منافع خوبی به جیب وزارت راه می‌ررود.

مدیرعامل شرکت راهبران بندر فریدونکنار اظهارکرد: این شرکت خدمات‌دهنده تجار و دولت است که هر شخص یا مجموعه‌ای بار وارد کند ما وظیفه داریم تخلیه، نگهداری و به آن تحویل دهیم.

شفیعیان خاطرنشان کرد: بیش از ۸۰ درصد نیروهای شرکت راهبران بندر بومی و برای فریدونکنار هستند و اگر تا بابل را که از نظر تقسیمات بندری به عهده بندر فریدونکنار است بومی به‌حساب بیاوریم تا ۱۰۰ درصد هم می‌رسد.

وی تصریح کرد: چالش بندر و شهرداری چالش جذابی است چراکه بندر موجب شده این شهر رونق بگیرد و البته شرکت راهبران متولی این نیست که بیرون بندر چه اتفاقاتی رخ می‌دهد.

مدیرعامل شرکت راهبران بندر فریدونکنار درخصوص جا به جایی میدانگاهی بندر گفت: این یک تصمیم بین شهرداری و بندر بوده که قرار بود یک میدانگاهی از سوی سازمان بنادر جلوی بندر احداث شود اما شهرداری موافقت نکرد و این میدان دارد جلوی شهرداری احداث می‌شود.

شفیعیان بر لزوم مطالبه مدیران ارشد فریدونکنار از سازمان بنادر تاکید کرد و ادامه داد: شهر من باید مطالبه‌گر قوی داشته باشد تا بتواند بودجه زیرساختی که برای منافع شهر درنظر گرفته شده را جذب کند.

وی عنوان کرد: متاسفانه بسیاری از جوانان فریدونکناری بیکار هستند و ما مطلعیم اما شرایط جذب نیروی ما هم محدود است.

مدیرعامل شرکت راهبران بندر فریدونکنار افزود: حقوق معوقه که به مدت ۶ ماه تا آبان ماه سال گذشته بوده پرداخت شد و علاوه بر حقوق یک سری تسهیلاتی ارائه شد و درحال حاضر یک ماه حقوق معوقه داریم که در سریعترین زمان پرداخت می‌شود.

شفیعیان خاطرنشان کرد: اگر در فریدونکنار یک پایانه داشتیم خودروهای سنگین که برای بارگیری به بندر این شهر می‌آیند وارد آن پایانه شده و برای شهر هم می‌توانست یک درآمد پایدار ایجاد کند.

وی تصریح کرد: نسبت به سال گذشته شاهد پیشرفت ۱۸۱ درصدی بوده و بالاترین حجم صادرات را پس از ۱۰ سال طی چند ماه اخیر داشتیم.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا