اندر حکایت این روزهای تغییرات در مازندران

بلاتکلیفی ۱۰ کرسی فرمانداری و بازار داغ گزینه ها

به گزارش بصیر به نقل از بلاغ، این روز‌ها ربیع فلاح استاندار مازندران در حال تغییر و جابه‌جایی فرمانداران است تا پس از آن بتواند به عنوان نماینده عالی سیاسی و اجرایی دولت در مازندران با فراغ بال به شناسایی دیگر مسئولان شهرستان‎ها مانند بخشداران بپردازد اما انگار برخی اوقات بیش از ۱۰ نفر به صورت همزمان برای تصدی یک پست تلاش می‎کنند.

شاید با جایگزین کردن برخی نیروهای جدید در مازندران بخشی از رخوت و بلاتکلیفی بعد از انتخابات‌‌ پایان یابد، امورات اجرایی دولت در سطح استان‌ شتاب بیشتری گرفته و اقدامات عملی در تحقق وعده‌های داده شده دولت تدبیر و امید انجام گیرد.

اما ببینیم که در استان‌ مازندران بر سر تصاحب کرسی‌ها چه غوغایی است و چه کسانی به طور شخصی و یا از جانب بعضی اشخاص و گروه‏های سیاسی مطرح می‌شوند.

در برخی شهرستان‌ها وضعیت به گونه دیگری است و اغلب برای یک پست فرمانداری ده‌ها متقاضی حق به جانب و بعضا عضو ستاد تلاش می‏کنند.

این‏روزها از هر گوشه‌ای ندایی بر می‌خیزد، افراد زیادی با منتسب کردن خود به این و آن برای تصدی فرمانداری یا بخشداری آماده می‌شوند و آنقدر خود را متخصص و مدیر معرفی می‎کنند که اگر چنین بود حتما وضعیت مدیریتی ما بهتر از این بود.

یک نفر می‌گوید که امام جمعه شهر از من حمایت می‌کند و دیگری می‌گوید فلان نماینده مجلس مرا معرفی کرده و کار تمام شده و حتی کار را به آنجا می‌کشند که برخی به دنبال تیم همراه آینده خود نیز می‌گردند.

حتی عده‌ای به بعضی اشخاص صاحب نفوذ و مسئولان ستادهای انتخاباتی سابق روحانی در شهرستان‌ها مراجعه و ملتمسانه از آن شخص می‌خواهند که وی را به عنوان فرماندار یا بخشدار معرفی کنند.

در این بین برخی با درج خبرهای چالشی و بحث برانگیز در سایت‏های شخصی خود خواهان سهمی از مدیریت در استان می‏شوند و گاهی نیز در این راه موفق به ایجاد تغییراتی نیز شده‎اند.

در آستانه دهه مبارک فجر که دریایی از شرافت و انسانیت مردم ایران را یادآوری می‎کند ذکر این نکته واجب است که  وقتی شهید مظلوم دکتر بهشتی ‌فرمود: «ما شیفتگان خدمتیم نه تشنگان قدرت» مگر پست و مقام چقدر ارزش دارد که برخی این گونه تشنه آن هستند.

حال با پیروی از بزرگان و شهدا اگر این افراد واقعا شیفته خدمت هستند و خود را لایق می‌دانند از‌‌ همان جایگاه فعلی خدمتگزار ملت باشند تا شاید وقتی دیگر با کوله‎باری از تجربه پای در میدان نهند و منشا خدمت باشند نه مجری آزمون و خطا.

به جرات می‌توان گفت بسیاری از افرادی که خود را مطرح می‌کنند و یا از کانال‌های دیگر برای تصدی پست‌های فرمانداری و بخشداری مطرح می‌شوند شاید حتی توانایی مدیریت یک اداره کوچک یا دهیاری روستایی هزار خانواری را نیز نداشته باشند.

همچنین نباید فراموش کنیم که نمی‌توان صرفا به بهانه بودن یا نبودن فردی در ستاد انتخاباتی روحانی در زمان فعالیت انتخاباتی سرنوشت مردم بی‌خبر از این زد و بندها را به مدیرانی بی‌اطلاع و ناکارآمد سپرد که قطعا این کار عقوبت دنیا و آخرت را دارد.

نباید غافل شد که با آزمون و خطا کار مردم پیش نمی‌رود و دولت نیز کارگاه آموزشی نیست بلکه دولت تدبیر و امید برای تحقق وعده‌های داده شده به مردم، مرد عمل لازم دارد که ضمن داشتن توانایی‎های بالقوه مدیریتی با ملت و برنامه‌های دولت همسو باشند.

همچنین اخیرا برخی افراد بدون داشتن سابقه موفق مدیریتی با منتسب کردن خود به نمایندگان مجلس خود را به فضای انتصابات تحمیل می‎کنند که این دور از شان نمایندگان مجلس و خارج از عرف خدمتگزاران مردم است.

به نظر نگارنده مجموع اینگونه موارد صرف‏نظر از صحت و سقم آن موجب ایجاد شائبه‌هایی در ذهن مردم می‌شود که نکند موجب دلسردی مردم از خدمات گسترده نظام شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا