واکنش آمریکا به حمایت پوتین از السیسی

به گزارش بصیر به نقل از مشرق، خبرگزاری یونایتد پرس اینترنشنال گزارش داد که «ماری هاف» در واکنش به حمایت «ولادیمیر پوتین» از نامزدی السیسی در انتخابات ریاست جمهوری مصر، تاکید کرد که نه آمریکا و نه پوتین تصمیم نمی‌گیرند که چه کسی بر مصر حکومت کند.

وی افزود: ما از هیچ نامزدی حمایت نمی‌کنیم و به صراحت اعلام می‌کنم که نه آمریکا و نه آقای پوتین تصمیم نمی‌گیرند که چه کسی باید در مصر حکومت کند.

وی بر تداوم روابط تاریخی آمریکا و مصر تاکید کرد و افزود که سفر وزرای دفاع و خارجه مصر به روسیه هرگز تاثیری در این روابط نخواهد داشت.

هارف تصریح کرد که تصمیم‌گیری درباره اینکه چه کسی بر مصر حکومت کند، به ملت این کشور بستگی دارد و ما دولت مصر را به استمرار پیشبرد روند انتقالی فراگیر متشکل از همه گروه‌ها و طرف‌ها تشویق کردیم و ما از هیچ نامزدی حمایت نمی‌کنیم و به هیچ شخصی خارج از مصر نیز ارتباطی ندارد که در این مسئله دخالت کند.

بر اساس این گزارش، پوتین روز گذشته در دیدار با وزرای دفاع و خارجه مصر گفت که تصمیم السیسی برای نامزدی در انتخابات «تصمیم مسئولانه‌ای» است و برای وی آرزوی موفقیت کرد.

هارف در ادامه اظهار داشت که آمریکا و مصر روابط طولانی بر اساس منافع مشترک دارند همچنانکه وضعیت روسیه و دیگر کشورها نیز اینچنین است و ما از ابتدا تاکید کردیم که هرگز امکان ندارد نتایج در مصر را تحمیل کنیم و این ملت مصر است که باید آینده خود را تعیین کند.

وی اشاره کرد که موضع ما تغییر نکرده و ما با کشورهای سراسر جهان از جمله مصر رابطه داریم و این رابطه بر منافع مشترک استوار است نه بنا به دلخواه آمریکا.

هارف همچنین تصریح کرد: رابطه آمریکا و مصر طولانی، قوی و تاریخی است و این وضعیت تغییر نکرده است و به عقیده من سفر وزرای دفاع و خارجه مصر به روسیه هرگز بر منافع مشترک ما با مصر تاثیر نخواهد گذاشت، بنابر این منتظر می‌مانیم تا نتایج را ببینیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا