یادداشت/

۳ کاراکتر مهم در تحقق شعار «انرژی هسته‌ای حق مسلم ما است»

بصیر، «تک تک پیچ و مهره‎های برنامه هسته‎ای ایران را حذف کنیم»، جمله‌ای که باراک اوباما رئیس جمهور منحوس آمریکا، در مورد برچیده‌شدن برنامه هسته‌ای ایران به زبان آرود، فناوری که امروز ایران را در بین کشورهای قدرتمند دنیا قرار داده و موجب افزایش نگرانی‌های غرب و نظام سلطه شده است.

اما در این بین و در تحقق شعاری که بارها در تمامی ایام از آن یاد می‌کنیم یعنی همان «انرژی هسته‌ای حق مسلم ما است» نقش ۳ نکته بسیار مهم به نظر می‌رسد، نکاتی که موجب شد تا سلطه‌گران و مستکبران در برابر خواست ملت و در راس آن رهبری سر تعظیم فرود آورند.

  1. حضور رهبری مقتدر و هدایت‌گر در راس نظام: روشنگری‌های مقام معظم رهبری در سخنرانی‌های مختلف، نشست با گروه‌های متفاوت و نخبگان کشوری و دیدارهای صورت گرفته با ارکان دولت و غیره، چهره منفور غرب به سرکردگی آمریکا را بیش از پیش برای همگان مشخص کرد و همچنین با ترسیم خطوط قرمز و اولویت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نقشه راه دولت، تیم مذاکره‌کننده و مردم را مشخص کردند.
  2. ایستادگی مردم در برابر فشارهای اقتصادی: مهم‌ترین بخش تحقق این امر، مقاومت و ایستادگی مردم ولایت‌مدار و همیشه در صحنه‌های متفاوت نظام بوده است، نظامی که سال‌های متمادی در برابر انواع هجوم و حملات دشمن قرار دارد و نظیر این ایستادگی در هیچ کجای جهان عینیت ندارد، مردمی که حاضر به تحمل سختی‌های اقتصادی و فشارهای حاصل از آن شدند و نشان دادند که تحریم‌ها تغییری در عزت و حصول اقتدارشان ایجاد نمی‌کنند و همواره همراه و پشتیبان رهبری گوش به فرمان ایشان هستند و امروز این دستاورد بزرگ، مدیون این ایستادگی‌ها است.
  3. دولت و تیم مذاکره‌کننده: دولت تدبیر و امید در راستای ادامه فعالیت‌های دولت گذشته، با مقاومت و مانور بر روی دستاوردهای قبل، در راستای تحقق شعار‌ها و خواسته‌های به حق مردم کشور، با عزمی ملی تلاش کردند و بیانیه قرائت‌شده از سوی محمدجواد ظریف دلخوش‌کننده‌ترین خبر چند ماه گذشته عرصه سیاسی خارجی کشور بوده است، در واقع تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان با رهنمودهای رهبری و حمایت ملت، شعار را به یک واقعیت تبدیل کرد و حتی ۶ قدرت بزرگ جهان نیز نتوانستند مانع از این پیشرفت شوند.

اما نکته‌ای که همچنان باید مدنظر سران دیپلماسی کشور قرار بگیرد این است که کار دشمن، دشمنی است و هرگز قابل اعتماد نیست و در طول این ۳۶ سال گذشته بارها این را اثبات کرده، به همین دلیل باید با هوشیاری تمام، در مسیر باقیمانده گام بردارند و عزت و اقتدار ایران را حفظ کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا