سرپرست مدیریت تنظیم بازار مازندران مطرح کرد

دلایل افزایش قیمت مرغ در بازار مازندران

بصیر، حسین نگهداردرباره افزایش قیمت مرغ در بازار مازندران، اظهار کرد: کاهش جوجه‌ریزی از سوی مرغ‌داران گوشتی دلیل اصلی افزایش قیمت مرغ حال حاضر بازار است.

وی تصریح کرد: کاهش قیمت مرغ در طول ماه‌های اخیر و همچنین پیشگیری از شیوع بیماری آنفلونزای پرندگان موجب شد تا تعداد قابل توجهی از مرغداران از جوجه‌ریزی جلوگیری کنند.

سرپرست مدیریت تنظیم بازار جهاد کشاورزی مازندران تاکید کرد: جلوگیری از جوجه‌ریزی واحدهای گوشتی و کاهش بی‌رویه قیمت مرغ طی ماه‌های گذشته سبب کاهش عرضه مرغ در بازار شد که این موضوع سبب عدم تعادل بین عرضه و تقاضا و افزایش قیمت مرغ شد.

نگهدار با اعلام اینکه مازندران ۱۰ تا ۱۱ درصد تولید گوشت مرغ کشور را بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: کاهش عرضه مرغ در مازندران و افزایش قیمت آن در بازار کشور نیز اثر مستقیمی دارد و این افزایش مرغ در بازار کشور نیز رخ داده است.

وی در پایان با بیان اینکه قیمت امروز بازار مرغ کیلویی ۷ هزار و ۲۰۰ تومان است، گفت: با توجه به توزیع مرغ منجمد ۵ هزار و ۵۰۰ تومانی شرکت پشتیبانی امور دام به بازار و همچنین جوجه‌ریزی شرکت‌های گوشتی، امیدواریم طی هفته آینده شاهد کاهش نسبی قیمت مرغ در بازار کشور و استان باشیم.

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا