مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فریدونکنار خبر داد

حضور بیش از ۷ هزار نفر در فعالیت‌های کانون پرورش فکری فریدونکنار

بصیر، سیدمحمد حسینی در گفت‌وگو با بصیرنیوز اظهار کرد: کانون پرورش فکری فریدونکنار برای غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان و تقویت اندیشه و تفکر اعضا برنامه‌های مختلف فرهنگی تدوین کرده و در دست اقدام قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: : نخستین اقدام جامع و زیرساختی صورت گرفته در این مرکز تدوین و تالیف برنامه فرهنگی تربیتی کانون است که در طول سال همه امورات جاری فرهنگی بر اساس آن شکل گرفته و به اجرا در می‌آید.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فریدونکنار در تشریح لیست فعالیت‌های فرهنگی تربیتی این کانون از برپایی کارگاه آموزش نویسندگی با حضور اساتید کشوری خبر داد و تصریح کرد: برپایی کارگاه ادبی ویژه اعضای نوجوان مستعد، اجرای طرح فرهنگی پرورشی کانون مدرسه در فروردین و اردیبهشت امسال و هماهنگی و هم‌اندیشی با دهیاران شهرستان برای همکاری و استفاده بهتر از خدمات کتابخانه سیار روستایی فریدونکنار از جمله اقدامات فرهنگی این کانون بوده است.

حسینی یادآور شد: دوره آموزش فرصت‌های اوقات فراغت ویژه والدین، دوره آموزش مهارت‌های زندگی در ۶ جلسه برای والدین، کارگاه آموزش تربیت در سبک زندگی اسلامی در پنج جلسه برای والدین، همکاری طرح تاب‌آوری اجتماعی بانوان در ۲۰ جلسه برای والدین، ویژه‌برنامه روی ماه خدا در ماه مبارک رمضان و ویژه برنامه‌های روز ادبیات کودک و نوجوان از دیگر فعالیت‌های بوده که از سوی کانون پرورش فکری فریدونکنار برگزار شده است.

وی با اشاره به برپایی سفره افطاری ساده با حضور بیش از ۴۰۰ نفر از اعضا و خانواده‌ها در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فریدونکنار، ادامه داد: دیدار اعضای نوجوان فعال ادبی با فرماندار به مناسبت روز ملی ادبیات کودک، اجرای منظم و جذاب طرح سفیران کتاب به طور مستمر و برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت رضوی از جمله برنامه دختر آسمانی، سفره مهر رضوی و جشن میلاد امام رضا (ع) محقق شده است.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فریدونکنار از برگزاری جشنواره قصه‌گویی در این کانون خبر داد و خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره مجسمه‌های شنی، برگزاری نشست مشترک دختران با مادران و اجرای منظم کارگاه‌های تابستانه شامل کاردستی، سفال، نقاشی، ادبی یک پند از هزاران، خلاقیت، نمایش و نقد فیلم، طرح سفیران و بازی های بومی و محلی را نیز داشته‌ایم.

حسینی با بیان اینکه در مجموع فعالیت‌های اجرایی فرهنگی دستاوردهای برنامه‌های اجرایی در قالب هفت هزار و ۸۰۰ نفری فعالیت در پنج ماهه نخست بوده است، گفت: فعالیت های توسعه و ترویج کتابخوانی این مرکز فرهنگی نیز در قالب امانت دو هزار و ۸۵۰ جلد کتاب در این مدت با حضور ۱۶۵ عضو فعال در بازه زمانی به رقم ۱۷٫۲۷ در سرانه امانت و مطالعه کتاب است دست پیدا کرده‌ایم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا