بصیر گزارش می‌دهد؛

حکم قاطع، خواسته مردم فریدونکنار در پرونده مهدی هاشمی

بصیر، با توجه به نزدیک بودن اعلام رای نهایی دادگاه مهدی هاشمی در پرونده‌های فساد اقتصادی، نگاه‌ مردم کشور به قوه قضائیه بیش از پیش دقیق‌تر شده و مردم، منتظر اعلام نتیجه هستند.

این در حالی است که بسیاری از مردم کشور، احساس می‌کنند که قوه قضائیه به چندین دلیل مهم شاید در این پرونده نتواند به خوبی عدالت را رعایت کند و به نوعی همچنان نسبت به نتیجه این پرونده بی‌اعتماد و یا اگر بی‌مهری نشود، کم‌اعتماد هستند.

به همین به جمع مردم شهرستان فریدونکنار رفتیم و در مورد این پرونده، سرانجام آن و خواسته آنها از مسئولان قوه قضائیه با هم به گفتگو پرداختیم:

تغییر مسیر محاکمه با توجه قوه قضائیه به نسبت فامیلی مهدی هاشمی

حسن شجاع از فروشندگان لباس در فریدونکنار است، وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه آیا به نظر شما قوه قضائیه می‌تواند عدالت را در پرونده مهدی هاشمی رعایت کند، گفت: از آنجائی که مقام معظم رهبری در سخنرانی‌های‌شان به طور مکرر بر برخورد قاطع با مفسدان تاکید کرده‌اند، به نظر می‌رسد مسئولان قوه قضائیه راهی جز اعلان حکم قاطع در این پرونده ندارد.

وی افزود: چشم تمامی مردم کشورمان به این پرونده دوخته شده است، چرا که اگر عدالت در آن رعایت نشود، باز هم امید مردم به ناامیدی تبدیل می‌شود و این بار شاهد بی‌تدبیری! از سوی قوه قضائیه هستیم.

شجاع ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مواردی که این قوه باید در دستور کار خود قرار دهد این است که هرگز نباید به نسبت فامیلی این فرد توجهی داشته باشد که اگر این طور شود مسیر محاکمه منحرف می‌شود.

نتیجه این دادرسی بر اساس واقعیت‌ها باشد نه فشارهای فامیلی و سیاسی!

سیدمحمد حسینی کاردان نرم‌افزار کامپیوتر، در این زمینه به خبرنگار ما گفت: در کشوری که قانون و حجت، اسلام است باید با متخلفین به اندازه جرائم‌شان برخورد شود و با توجه به اینکه پرونده این فرد بسیار سنگین است چیزی جز حکم قاطع از سوی قوه قضائیه قابل انتظار نیست.

وی با اشاره به اینکه مردم تنها در یک صورت می‌توانند به اجرای عدالت در کشور امیدوار باشند که نتیجه این دادرسی بر اساس واقعیت‌ها باشد نه فشارهای فامیلی و سیاسی!، اظهار داشت: این دادگاه می تواند نماد جاری بودن عدالت در قوه قضاییه باشد.

حسینی خاطرنشان کرد: اگر کشور بتواند از این پرونده بسیار مهم سرافراز بیرون بیاید قطعا متخلفان دیگر از خواص و عوام از کرده خود پشیمان می‌شوند و دیگر دست به چنین کارهایی نمی‌زنند.

برخورد قاطع با متخلفان اقتصادی یکی از مهم‌ترین راهکارهای تحقق منویات رهبری

کمیل عبدی دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی نیز در گفتگو با خبرنگار بصیرنیوز، با تاکید بر لزوم مدیریت جهادی قوه قضائیه در این پرونده، اذعان داشت: یکی از مهم‌ترین راهکارهای تحقق منویات رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی، برخورد قاطع با متخلفان اقتصادی است.

وی افزود: برخورد قاطع با دانه درشتان فساد اقتصادی زمانی شکل همه‌جانبه به خود می‌گیرد که خواص و عوام با یک عینک قانون نگریسته شوند و بین آنها تفاوتی ایجاد نشود.

اجرای مجازات قاطع پس از حکم نهایی

یک دانشجوی علوم سیاسی نیز به شرط انتشار نشدن نامش با ما به گفتگو نشست.

وی در زمینه این پرونده به خبرنگار ما، گفت: در این پرونده بسیار حیاتی نباید به عوامل پشت پرده اجازه داد تا در تصمیم‌گیری‌ قوه قضائیه دخالت کنند و با اهرم«فشار» خواسته خود را بر دادگاهی که بر اساس قانون عمل می‌کند، تحمیل کنند.

این کارشناس سیاسی افزود: بدون شک عدم دخالت برخی خواص! در این پرونده و اقتدار کامل قوه قضائیه می‌تواند نوید پایانی عدالت‌محور در این پرونده را به همراه داشته باشد که در این صورت مردم به این قوه بیش از پیش اعتماد می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: نکته بعدی که بسیار حیاتی و مهم به نظر می‌رسد، اجرای قاطع مجازات پس از اعلان حکم قاطع است، چه بسیار احکامی که به قوت صادر می‌شود اما در عمل و اجرای مجازات با تخفیف و سهل‌انگاری روبه‌رو شده‌اند و امیدواریم که این موراد در این پرونده دیده نشود.

به هرحال آن چیزی که از این سخنان بر ‌می‌آید این است که مردم فریدونکنار همانند سایر مردم در کشور به انتظار فرارسیدن روز اعلام نهایی حکم دادگاه آقازاده معروف! هستند و چیزی جز حکم قاطع، برخورد قانونی و صریح از مسئولان قوه قضائیه نمی‌خواهند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا