حاشیه‌نگاری بصیرنیوز تجلیل از فعالان حوزه فرهنگ کتابخوانی در فریدونکنار؛

فعالان حوزه فرهنگ و کتابخوانی بدون حضور تجلیل شدند

بصیر، از سوی نهاد کتابخانه‌‌های عمومی فریدونکنار مراسم میلاد امام رضا(ع) در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهرستان برگزار شد که با حاشی جالب و کم‌نظیری همراه بود.

در این مراسم که از فعالان حوزه فرهنگ و کتابخوانی تجلیل شد تعداد فراوانی از تجلیل‌شوندگان حضور نداشتند و این امر موجب تعجب همگان قرار گرفت.

همچنین نبود سیستم سرمایشی مناسب، سالن اجتماعات را به یک سونا بخار مجهز تبدیل کرده بود و بسیاری از دعوت شدگان از برنامه خارج شدند و آنهایی که در این برنامه تا انتها باقی ماندند با لباس‌های خیس این آئین را ترک کردند.

نکته عجیب و بی‌تدبیری که در این برنامه صورت گرفت اعطای سالنامه به تجلیل شوندگان بود که با گذشت ۵ ماه از سال به نظر می‌رسید هدیه نامناسب و دور از شانی به آنها اهدا شد.

همچنین بسیاری از کتاب‌های اهدا شده صرفا جهت هدیه و رفع تکلیف بود و هیچ مناسبتی با سن و سال تجلیل‌شوندگان نداشت.

شنیده‌ها از آن حکایت می‌کند که با وجود آنکه میزبان این برنامه کتابخانه عمومی فریدونکنار بود اعضای انجمن اصلی این کتابخانه دعوت رسمی نشدند.

نکته جالب توجه عدم حضور خبرنگاران در این برنامه فرهنگی مهم بود که به نظر می‌رسد هیچگونه هماهنگی و اطلاع‌رسانی به آنها داده نشد.

اینکه این برنامه نیز با عنوان جشن میلاد امام رضا (ع) برگزار اما مولودی‌خوانی در آن صورت نگرفت نیز در جای خود قابل تامل است.

در این شرایط بد اقتصادی و آب و هوایی برگزاری چنین جشن‌های ضعیفی به چه منظوری صورت می‌گیرد، به نظر می‌رسد با توجه به اینکه زیرلوح اهدا شده منقوش به امضای سرپرست فرمانداری فریدونکنار بود، برگزاری چنین برنامه ضعیفی در ابتدا فرمانداری، نهاد کتابخانه‌های عمومی مازندران و سپس شان مهمانان و افراد حاضر در این برنامه حفظ نشد.

به گزارش بصیر، باید پیش از برگزاری این مراسم بسیار مهم مسئولان تدابیر ویژه‌ای از تمامی جوانب را در نظر بگیرند تا بازخورد مناسب‌تری را شاهد باشند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا