گرو کشی سیاسی و خاموشی مدافعان حقوق بشر

بصیر/ یکی از اساسی ترین و ابتدایی ترین حقوق هر انسان که برای او منزلت می آفریند و در جامعه چه در درون کشور خود و چه در بیرون از زیستگاه اصلی اش، مانع از هرگونه تعارض و دست درازی به وی می شود حقوق بشر می باشد.

این تعریف برای اولین بار و پس از جنگ جهانی دوم به طور جدی در اذهان عمومی گذشت به طوریکه مانع از تضییع حقوق ملت و یا دولتی در آن برهه از زمان می شد که البته از سوی بسیاری از کشورها در آینده دچار تعارض قرار گرفت.

اما آن چیز که مقصود نگارنده از این متن می باشد ارائه حقوقی است که در چند دهه گذشته و به ویژه در دهه اخیر برخی از کشورها همچون آمریکا و انگلیس به آن پرداخته اند و متحدین منفعت طلبی چون رژیم غاصب اسرائیل نیز به بهانه های مختلف آن را تائید و به نفع خود اجرا می کند.

حقوق بشری که با بیداری اسلامی در کشورهای غربی آسیا همچون سوریه، بحرین و لبنان و برخی کشورهای آسیایی آفریقایی همانند مصر و کشوری چون لیبی تغییر استراتژیک داد و مستکبرین با نام حقوق بشر که جعلی و ساختگی می باشد دست به بی خانمانی بسیاری از افراد آن جوامع زده اند و به دنبال اجرای آن در این کشورها هستند.

حقوق بشری که فقط حقوق استبدادی این کشورها یعنی آمریکا و انگلیس و رژیم خونخواری چون اسرائیل را تامین می کند و برخی از کشورها چون عربستان با تکان دادن دم به سوی آنها به دنبال تامین امنیت کشور خود می باشند.

در این وانفسا که حقوق بشر با ریختن بمب های اتمی بر سر مردم بی دفاع ویتنام، جنگ نیم قرنی علیه کشور مشروعه فلسطین، جنگهای متوالی و چند روزه علیه شعیان لبنان، انحلال دولت رسمی و قانونی محمد مرسی در مصر، سرکوب هواداران بشار اسد در سوریه، حمایت از تکفیری های سلفی آمریکایی تبار در سوریه، پاکستان و افغانستان، سرکوب کردن راهپیمایی های به حق و انقلابی مردم لیبی و بحرین، قتل عام شیعیان در میانمار، دخالت در کشوری چون اوکراین و حمایت از معترضین و شورشیان برای انحلال دولت مشروعه این کشور قبل از انتخابات رسمی و هزاران هزار جنایتهای مخوف و غیر قابل وصفشان توصیف می شود دم از بی قانونی در ارائه حقوق بشر از سوی ایران می زنند و کشورمان را حامی تروریست جهانی می نامند.

به نظر نگارنده آنها خود خوب می دانند که تروریسم و حمایت از آن از سوی کدام کشورها و رژیم صورت می پذیرد و علت آن چیست اما برای اینکه فضا را گل آلود کنند و از این فرصت مغتنم برای خود سهم و امتیاز کسب کنند دم از بی قانونی از سوی ایران می زنند و می گویند که ایران نباید از تروریست های سوریه ! به سرپرستی بشار اسد حمایت کند.

سوالی که در اینجا قابل طرح است این می باشد که تروریست از سوی آنها به چه معناست؟ آیا طرفداری از اسلام و حزب الله و باقی ماندن عترت رسول الله و خاندان مطهرش در کشوری چون سوریه و لبنان تروریست محسوب می شود یا قتل عام کودکان و مادران و مردم بی دفاع سوریه و فلسطین؟

سخن در این زمینه زیاد است و مجال اندک اما نکته جالبی که در اینجا باید مطرح شود این می باشد، در حالیکه سران بسیاری از کشورهای دنیا در کنفرانس و نشست ژنو ۲ برای موضوع سوریه و تروریسم و اعاده حقوق بشر در آن کشور دور یک میز جمع شده اند و با ترس از ایران این کشور را به نشست ژنو ۲ دعوت ننموده اند و به هیچ نتیجه ای هم نرسیده اند اقدام اخیر تکفیری های پاکستان را نادیده گرفته اند و مهر سکوت بر لبان خود زده اند.

تکفیری هایی که مسلمان و از برادران سنی نیستند و اصالتی آمریکایی دارند و به طور حتم از مزدوران و مزدبگیران این کشور در پاکستان هستند.

ربودن ۵ سرباز مرزبان ایرانی در مرزهای مواصلاتی پاکستان لکه ننگ دیگری از ادعای پوچ و پوشالی آمریکا و مدعیان حقوق بشری است که در نشست های مختلف بر طبل لزوم احترام به آن می کوبند و نافیان آن را نکوهش می نمایند.

البته این مهر سکوت برای اولین بار بر دهانشان ننشسته است و بارها و بارها با سکوت خود از حامیان اصلی ناقضین حقوق بشر گردیدند، درست است که گروه جیش العدل این حرکت را بر عهده گرفته اما سهم و حضور آمریکا و متحدینش در این اقدام سخیف غیر قابل انکار است.

در حالیکه در آستانه نشست بعدی ژنو ۲ قرار داریم برخی از کارشناسان آنرا نوعی گروه کشی سیاسی می دانند تا بتوانند سهم از دست رفته و نا به حق خود را از اتفاقات سوریه و لبنان بگیرند.

 آنچه مسلم است ملت و دولت سوریه خود را مدیون کشوری می داند که یک تنه در برابر دنیای استکبار ایستاده است و نقش ایران در آن کشور بسیار پررنگ است و مستکبرین نیز خود می دانند که این نوع گروکشی بدترین نوع اقدام علیه ایران است چراکه جمهوری اسلامی ایران بسیار قدرتمند تر از آن است که با این حرکات تحت تاثیر قرار بگیرد و از مواضع به حق خود کوتاه بیابد اما درعین حال سلامتی ۵ سرباز ایران اسلامی برای همه ما مهم می باشد و مسئولین امور خارجه کشور هرچه سریعتر اقدام لازم برای بازگشت این سربازان عزیز را فراهم نمایند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا