بازخوانی بیانات رهبر انقلاب درباره حماسه 6 بهمن آمل

هزار سنگر یعنی سنگر هزاران دلها به عدد هر مومن

به گزارش بصیر به نقل از بلاغ، حماسه ۶بهمن ۶۰ آمل حماسه ای ماندگار از حضور مردم  ولایتمدار آمل در صحنه نبرد حق علیه باطل بوده است. در ۶ بهمن مردم آمل با حرکت حماسی و خودجوش در نبردی تن به تن برای از بین بردن توطئه های دشمنان نگذاشتند که منافقین و کمونیست ها که در پی تسخیر شهر آمل و به دنبال آن تسخیر شهرهای شمالی کشور بودند به هدفشان برسند.

مردم غیور آمل با هجوم منافقین در عرض چند ساعت هزار سنگر در شهر به پا کردند و این چنین شد که به شهر هزار سنگر مزین شد .

مردم در آن روزها هزار سنگری برپا کردند که باعث حیرت منافقین و کمونیست ها شد که بار دیگر درذهن آنها این جمله نقش بست که فراموش نکنند که «فان حزب الله هم الغالبون» یعنی چه؟ آنها باید می دانستند که یعنی سپاهیان خدا لشکر مخلص و بی ادعا همیشه پیروزند و لشکر کفر همانند خاری خشک و فرسوده در زیر پای شیر مردان حیدر کرار له خواهد شد.

این پیروزی مردم همیشه حامی ولایت را می توان گفت که در پشت پرده آن دست خدا برآن بود و همانا که یدالله فوق ایدیهم رابه خوبی در ۶ بهمن ۶۰ آمل درک کردیم.

 این واقعه آنقدر مهم بود که رهبر کبیر انقلاب امام خمینی (ره) در وصیت نامه تاریخی خویش به آن اشاره نمودند و در مورد این حماسه تاریخی این چنین فرمودند: «من از شهرستان آمل و مردم فداکار آن تشکرمی کنم و دیدید که مردم آمل چه به روزتان آوردند.»

همچنین مقام عظمای ولایت می فرمایند: نباید اجازه داد که این خاطره های پرشکوه این حوادث بی نظیر و تعیین کننده تاریخ انقلاب در ذهن ها کمرنگ شود. نسل جوان ما باید این خاطره های پرشکوه این حوادث بی نظیر و تعیین کننده تاریخ انقلاب درذهن ها کمرنگ شود. نسل جوان ماباید این خاطره ها را بشناسد و بتوانند آن راتحلیل کنند و آن راچراغ راه آینده پرماجرای خود و هدف بلند خود قراردهند.

«شهر هزار سنگر» يعنى چه؟ ظاهر قضيه اين است كه در درون شهر، مردم در مقابل گروه‌هاى اشرار و متجاوز سنگر درست كردند – حالا يا هزار تا، يا بيشتر يا كمتر – اما من يك تفسير ديگرى دارم، اين سنگرها سنگرهاى درون خيابان ها نيست، اين سنگرِ دل هاست؛ هزار تا هم نيست، هزاران سنگر است؛ به عدد هر مؤمنى، هر انسان با انگيزه‌ باشرفى، يك سنگر در مقابل تهاجم دشمن وجود دارد.

این اتفاق کمی نیست که در یک  روز ۴۰ نفر از بهترین عزیزان شهرستان آمل به شهادت رسیدند و این کم نیست که نیروهای بسیجی مان در جبهه های جنگ بودند این گونه توانستند در برابر هجوم منافقین کوردل ایستادگی کنند و آن ها را در ابتدای کارشان متوقف کنند.

باشد که دشمنان ما با یادآوری حماسه ۶بهمن ۶۰ آمل بفهمند که این مردم در سخت ترین شرایط ممکن به پای این انقلاب و ولایت فقیه خواهد ماند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا