معادن پشتوانه‌ای قوی برای توسعه کهگیلویه و بویراحمد است

به گزارش بصیر به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد، آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی در دیدار با صنعتگران، معدنکاران، اصناف و بازاریان این استان که به مناسبت دهه تولید ملی و روز ملی صنعت و معدن انجام شد، با بیان اینکه برای برون رفت از فقر تاریخی، محرومیت و عدم توسعه یافتگی در کهگیلویه و بویراحمد تلاشی مضاعف و جهادی نیاز است، اظهار کرد: در این راه سه بخش مهم در اختیار حوزه صنعت، معدن و تجارت است.

ملک‌حسینی با اشاره به اینکه بهره وری درست از معدن، صنعت زاینده و تجارت پاک و فعال و پویا بخشی از یک نظامی است که می شود به بشریت معرفی کرد، تاکید کرد: میرایی و عدم بهره وری و عدم پویایی، بدون تردید لکه ننگی بر دامن اسلام و انقلاب خواهد گذاشت و اسلامی ضعیف را به دنیا معرفی می کند.

وی ابراز کرد: مجموعه صنعت، معدن و تجارت مجموعه ای عریض و طویل است و مدیریت چنین مجموعه ای با وظایف متعدد و متنوع  و آن هم در منطقه ای با این پیشینه فقر تاریخی کاری بس دشوار است.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: امروزه سرمایه گذاری در معادن می تواند پشتوانه ای قوی برای توسعه باشد چنانکه استاندار یکی از استان های وسیع کشور در جمع استانداران می گوید اگر دولت اعتبارات و امکاناتی به استان اختصاص ندهد ما می توانیم از محل بهره وری فلان معدن نیازهای خود را برطرف کنیم.

ملک حسینی فقر و بیکاری را عاملی مهم در فرو ریختن بسیاری از خانه ها و جنگ و دعوا دانست و افزود: تهدید و تحریم نمی تواند دلیل قانع کننده ای برای عدم توسعه بخش صنعت باشد چرا که استان هایی دیگر همانند یزد همین شرایط را در بحث تحریم ها داشته اند اما با این وجود به چه شرایط مطلوبی از توسعه رسیده اند.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که بحث معدن چرام مطرح شد ناگهان بهاری از امید در خصوص برطرف کردن بیکاری و اشتغال در این منطقه با راه اندازی صنایع پایین دستی ایجاد شد ولی متاسفانه هیچ کاری انجام نشده است و تقصیر از هرکسی هست اصلاح کند.

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان ابراز کرد: آسیب ها را به خوبی درک می کنیم و می شناسیم ولی راه از میان بردن این آسیب ها و مشکلات مهم است و باید چاره ای اندیشیده شود.

ملک‌حسینی تأکید کرد: باید نظارت لازم بر امکانات و تسهیلات اعطایی به صنعتگران صورت گیرد تا تمامی این تسهیلات به رشد و توسعه صنعتی استان کمک کند.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در حوزه تجارت نیز نظارت بر ایجاد بازاری مبتنی بر موازین و سازکارهای اسلامی صورت گیرد چرا که جامعه ای که در آن رعایت حلال و حرام  نباشد رو به افول می‌گذارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا