سناریوی تکراری مسئولان دولت یازدهم؛

تخریب و سیاه‌نمایی دولت دهم در پوشش ضعف عملکرد خود

بصیر، در حالیکه معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران در فریدونکنار برای شرکت در آیئن تودیع و معارفه فرماندار این شهرستان حاضر شد، از این فرصت به دست آمده برای حمله به دولت گذشته از نهایت زمان استفاده کرد.

علیرضا یونسی رستمی که در فریدونکنار برای آئین تودیع و معارفه فرماندار این شهرستان حضور پیدا کرد پس از قرار گرفتن در پشت تریبون، با برشمردن شرایط مختلف کشور در سال ۹۲، از عملکرد روحانی به عنوان رئیس‌جمهور دولت اعتدال دفاع و دولت گذشته را به باد انتقاد گرفت.

یونسی در این مراسم لغو تمامی قطعنامه‌های گذشته شورای امنیت علیه یک کشور بعد از جنگ جهانی دوم را بی‌سابقه دانست و گفت: این امر، نتیجه هدایت‌های پیامبرگونه رهبری و پایداری مردم کشور ما است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران در ادامه اظهار کرد: دولت روحانی در چه شرایطی کشور را تحویل گرفت، وی شخصیتی انقلابی و تحصیلکرده حوزه و دانشگاه است و نگذاشت که پرونده ایران در زمان وی به شورای امنیت فرستاده شود.

وی با اشاره به اینکه میزان بدهی دولت یازدهم حدود ۲۵۰ هزار میلیارد تومان بوده که عمده آن به پیمانکاران و از سوی دولت دهم است، خاطرنشان کرد: دولت یازدهم اقتصاد کشور را در حالتی که دچار رکود تورمی و تحریم‌های شدید بین‌المللی بود تحویل گرفت.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با اشاره به اظهار نظری از آیت‌الله مکارم شیرازی مبنی بر اینکه وضعیت خراب کشور در سال ۹۲ به دلیل فعالیت‌های ضعیف دلت گذشته بوده است، گفت: تورم نقطه به نقطه در خرداد ۹۲ برابر با ۴۵٫۲ درصد بوده است.

یونسی افزود: بانک جهانی تورم ایران را ۳۳٫۹ درصد اعلام کرد و کشورمان در بین ۱۳۸ کشور جهان بعد از ونزوئلا دارای بالاترین تورم بود که دولت روحانی آنها را برطرف کرده است.

وی خاطرنشان کرد: جان‌فشانی‌های مردم و هدایت‌های رهبری بود که این تورم را به زیر ۱۴ درصد رساند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با اشاره به اینکه شرایط اقتصادی کشور هم مشخص بود، اظهار کرد: کشور در آستانه جنگ و در ذیل فصل هفتم قرار داشت.

وی افزود: به نظر می‌رسد با تصویب برجام تمامی این مشکلات برطرف می‌شود و امیدواریم در ادامه مشکلی به وجود نیاید و تحریم‌ها به طور کل لغو شود تا فضای آینده کشور امیدبخش باشد.

DSC_0320

به گزارش بصیرنیوز، این برای چندمین بار است که مسئولان دولت یازدهم، برای پوشش ضعف عملکرد خود، با تاختن به دولت گذشته، نقص خود را مخفی می‌کنند.

به نظر می‌رسد رستمی که از حامیان ولایت فقیه است به این نکته نیز توجه می‌کرد که در سفر مقام معظم رهبری به استان مازندران، ایشان فرمودند«در استانی که هم جنگل، هم دریا و هم کوه دارد نباید بیکار وجود داشته باشد» چرا در استان مازندران حدد ۴ هزار بیکار فارغ‌التحصیل کشاورزی وجود دارد و دولت تلاشی برای رفع آنها نمی‌کند.

چرا رستمی به این موضوع ورود پیدا نکرد که منظور از تورم چیست، گران شدن چندباره بنزین، آزاد شدن قیمت نان، افزایش قیمت کالاهای اساسی، افزایش واردات در بخش‌های مختلف حتی بیل و کلنگ و غیره…!

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران می‌توانست در این جلسه در کنار تشکر از زحمات ابراهیمی فرماندار سابق فریدونکنار از ادیبی فرماندار جدید این شهرستان حمایت و وی را برای آبادانی این شهرستان ترغیب کند، اما زمانی که آغاز به تخریب چهره دولت گذشته کرد باید نظر خود در زمینه‌های مختلفی چون فربه‌تر کردن دو شرکت انحصارطلب خودرو با وام ۲۵ میلیون تومانی می‌داد و اینکه آیا این وام گره از مشکلات اقتصادی جوانان و مردم این کشور می‌گشاید یا پرداخت وام‌های ازدواج و اشتغالزایی.

به نظر می‌رسد یونسی باید بیشتر به این نکات توجه کند که تخریب دولت در هر مسئله‌ای از سوی مسئولان دولت یازدهم بعد از گذشت دو و نیم سال از عمر خدمت‌رسانی، این موضوع را القا می‌کند که دولت اعتدال در ساماندهی اقتصادی کشور ناکارآمد بوده است.

باید به این نکته اشاره داشت که دیگر این سیاه‌نمائی‌ها و تخریب مسئولان گذشته برای توجیه کم‌کاری و ناتوانی این دولت خریداری ندارد و باید توجه کرد دشمن با این سناریو و همچنین جریان‌های رادیکالی در داخل به دنبال دو‌قطبی‌سازی فضای سیاسی و فرهنگی کشور است و کسی نباید به این امر دامن بزند.

البته می‌توان موارد دیگری را نیز ذکر کرد اما آنچه مهم به نظر می‌رسد این است که در آستانه انتخابات آنچه مهم‌تر از هر عامل دیگری در کشور موجب آرامش و همدلی می‌شود وحدت است و با تخریب افراد و دولت‌های گذشته این امر به وقوع نمی‌پیوند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. باعث تاسف است دولتمردان بجای رفع نقص مدیریتی وعملکرد خودشان انگشت اشاره را به سمت احمدی نژاد بیچاره گرفتند..برفرض مثال دولت قبل ناکارامد بود شما چه گلی به سر ملت زدین؟عملکرد این دولت که ضعیفتره…خودشیفتگی مانع پیشرفت کشورمان است…مردم فهیم ایران دیگر هیچ اعتمادی به عوامل اجرایی دولتی ندارن…بی اعتمادی ملت ودولت بیداد میکند…به امید روزیکه مسوولان انتقادپذیر و روشنفکر بر سر کار ایند…به امید ایرانی زیبا…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا