مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی:

اقتصاد مساله اولویت‌دار کشور است/ در سال ۹۵ با اینکه کشور درگیر مشکلات اقتصادی بود ولی ملت ایران خوش درخشید

بصیر، سخنرانی نوروزی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم و خیر مقدم تولیت آستان قدس رضوی، در محل رواق امام خمینی(ره) آغاز شد.

ازجمه محورهای مهم بیانیات رهبر معظم انقلاب به شرح ذیل است:

* امسال سال مهمی برای کشور است.هم به جهت نیاز کشور به یک تحرک مهم اقتصادی که ان‌شاالله مسئولان کشور به ان بیاندیشند و بپردازند و هم به جهت در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا که در جای خود مهم است.

* در سال ۹۵ با اینکه کشور درگیر مشکلات اقتصادی بود ولی ملت ایران خوش درخشید؛ از دو جهت؛ هم از جهت پایبندی به انقلاب که مظهر آن راهپیمایی ۲۲ بهمن بود؛ جهت دوم پایبندی مردم به مسائل ایمانی و دینی بود.

*سال گذشته به گزارش مورد اطمینانی که از سراسر کشور در ماه رمضان، محرم و صفر و باقی مراسم دینی داده شور و حضور و دلبستگی مردم به مسائل ایمانی از همیشه بیشتر بود؛ هم در قضایای مربوط به انقلاب و هم در قضایای مربوط به مسائل دینی حضور مردم از همیشه بیشتر بود. این خیلی مهم است. از این جهت که اولا سمت و سوی حرکت ملت ایران را به رخ دوست و دشمن می‌کشد.

* نه راهپیمایی ۲۲ بهمن مربوط به یک سلیقه سیاسی است و نه مراسم محرم و اعتکاف و راهپیمایی اربعین مربوط به یک سلیقه سیاسی است؛ مربوط به همه است.

* این نشان می‌دهد سمت و سوی ملت ایران مربوط به هر سلیقه سیاسی که باشند سمت و سوی انقلابی و دینی است.

*در طول سال ۹۵ حوادث تلخ وجود داشت که آخرین آن جان باختن آتش‌نشانان عزیز بود که فداکاری کردند.

* امسال هم ملت ایران هم باید اتحاد ملی خود را نشان بدهند و هم باید پایبندی خود به انقلاب و نظام و مباحث دینی را نشان بدهند و اثبات کنند و هم به رخ دوست و دشمن بکشند.

* به این مناسبت بحث امروز را در دو بحث انتخاب کردم: یک مساله اقتصاد است، که البته دور از اصطلاحات اهل فن آنچه که نیاز است مردم بدانند را عرض می‌کنم و در بحث دوم مطالبی را در زمینه انتخابات با عرض خواهم رساند.

* مساله اقتصاد مساله اولویت‌دار کشور است. نه فقط امسال، چندسال است که این مساله در راس مساله‌های اولویت‌دار کشور قرار دارد.

*اولویت امروز ملت ایران مساله اقتصادی است و مساله اول دشمنان جمهوری اسلامی هم مساله اقتصادی است. امروز برای اینکه دشمنان بتوانند اهداف خود را پیاده کنند دنبال راهکارهای اقتصادی و ضربه‌زدن است.

*‌ هدف دشمن این است که با فشار اقتصادی ملت را نسبت به نظام اسلامی دلسرد و دلزده کند و بین ملت و نظام فاضله بیاندازد.

*البته عرض کنم که دشمن نادان بی‌دین سال‌هاست تلاش می‌کند اما موفق نشده و نخواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا