سرنوشت ۵ مرزبان ربوده شده توسط گروهک تروریستی چه شد؟

به گزارش بصیر به نقل از بلاغ، با گذشت حدود دوهفته از ربوده شدن پنج مرزبان در منطقه جکیگور استان سیستان و بلوچستان و آزاد نشدن این سربازان از دست اشرار گروهک “جیش الظلم” و کم توجهی برخی رسانه‌ها به این موضوع دانا، از طریق تماس با تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیگیر وضعیت این سربازان شد.

درهمین رابطه سید باقر حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نماینده مردم استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با دانا اظهار داشت: درحال حاضر تیمی از جمهوری اسلامی به منظور پیگیری این مسئله در خاک پاکستان هستند.

وی افزود: این اقدامات راه‌کارهای مشخصی ندارد و باید با شیوه‌ای حساب شده عمل کرد.

حسینی ادامه داد:اعضای این گروهک بی دین، خدانشناس، تروریست و وحشی هستند و انسانیت ندارند؛ به همین دلیل باید برای مقابله با آن‌ها حساب شده عمل کرد از ابزار و راه‌کارهای درست استفاده کرد.

نماینده مردم زابل تصریح کرد: خود من هم در حاشیه اجلاس بین المجالس با نایب رئیس مجلس پاکستان صحبت کردم و وی هم قول مساعد برای پیگیری هرچه سریعتر و جدی موضوع داد.

وی افزود: بنده گفتم که لازمه ارتباط قوی اقتصادی و تجاری وجود امینت و ثبات در مرزها است و شما اگر خواستار افزایش ارتباطات هستید باید امنیت را هرچه بیشتر فراهم کنید نه اینکه کشور شما محلی امن برای تروریست ها باشد.

 محمد حسن آصفری دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس هم در خصوص اقدامات انجام شده برای آزادی سربازان ربوده شده، گفت: در این رابطه متاسفانه اقدام عملی صورت نگرفته ولی ما و مسئولان وزارت خارجه پیگیر هستیم.

وی افزود: پیگیری‌ها همچنان ادامه دارد و مذاکرات برای حل این مشکل و آزادی سربازان ادامه دارد ولی فعلا نتیجه عملی به دست نیامده است.

بر اساس مطالب فوق به نظر می‌رسد همچنان بایدچشم مردم و خانواده‌های این سربازان به دستگاه دیپلماسی کشور باشد و معلوم نیست با این راه‌حلی که پیش گرفته شده چه زمانی این افراد آزاد می‌شوند.

به هرحال بازهم به مسئولان یادآور می‌شویم که گروهک “جیش‌الظلم” گروهکی تروریستی است و بویی از شرف و انسانیت نبرده و جان نیروهای کشور در خطر است. لذا انتظار می‌رود مسئولان امر این مسئله را در اولویت‌های کاری خود قرار دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا