اظهارات قابل تأمل رئیس خانه صنعت معدن مازندران

بانک ها به منازل بدهکاران شرخر می فرستند!/پارچه کفن ما از چین وارد می شود!/با حمایت از تولید ملی، نان ستون پنجم آجر می شود

به گزارش بصیر به نقل از خبرنگار بلاغ از ساری، داریوش هندویی صبح امروز در جمع خبرنگاران از صنعت گران به عنوان چریک نام برد و گفت: این افراد برای افزایش تولید ناخالص ملی کشور فعالیت می‌کنند و پشتوانه پولی و مالی کشور هستند.

وی در ادامه از صنعت‌گران به عنوان سیمرغی نام‌برد که بال‌های آن توسط رکود و تورمی که در کشور به دلیل سیاست‌های نادرستی پولی و مالی کشور کنده شد.

رئیس خانه صنعت و معدن مازندران در ادامه با انتقاد شدید از عملکرد بانک‌ها در دریافت سود بانکی گفت: بانک به فتوای مراجع عمل نمی‌کنند و فقط به بخش‌نامه و قانون عمل می‌کنند.

وی اضافه کرد: بانک‌ها در دریافت سود بانکی نه تنها اصل پول بلکه سود، جریمه و جریمه ناشی از دیرکرد را دریافت می‌کنند و جریمه غیر شرعی از مطالبه و از جریمه غیر شرعی نیز سود می‌گیرند.

این مسئول در ادامه با انتقاد از دست‌اندرکارن در زمینه واردات گفت: با داشتن بهترین معادن سنگ در کشور  سنگر قب چینی وارد کشور می‌شود.

رئیس خانه صنعت و معدن مازندران با انتقاد از دریافت تعرفه گمرکی برای مواد اولیه گفت: با این اقدام تولید کننده‌ای که هنوز اقدام به تولید مواد اولیه نکرد باید هزینه سنگینی برای واردات اولیه هزینه کند و این درحالی است که در هیچ جای دنیا این امر مرسوم نیست و در دنیا از تولید کننده حمایت می‌کنند.

وی با اعلام اینکه بسیاری از کالاهای تولید چین با برند ایرانی عرضه می‌شود، افزود: کارخانه کفش ملی در کشورسال های سال است که تعطیل شد ولی کفش‌ها و فروشگاه این کارخانه در حال فعالیت است به این دلیل که تولیدکنندگان چینی از برند این کالا استفاده می‌کنند و چیزی که نصیب ما شد بیکاری کارگران این کارخانه است.

وی در ادامه با انتقاد از واردات سس به کشور گفت: سس ایرانی با آرم چینی در داخل کشور تولید می‌شود و این برای اقتصاد کشور ما فاجعه است.

هندویی خاطرنشان کرد: در کشور عده‌ای ستون پنجم وجود دارند که دوست ندارند تولید کشور رشد کند و در صورت رشد تولید کشور نان آنها آجر می‌شود.

وی در ادامه با انتقاد از تعطیلی کارخانه نساجی مازندران گفت: پارچه‌ای که برای کفن ما مسلمانان استفاده می‌شود از چین برای ما می‌آورند و نکته تأسف بار این موضوع برروی پارچه کفنی ما که آیات قرآن نوشته شده است توسط یک بودایی بر روی پارچه درج می‌شود.

هندویی خاطرنشان کرد: تسبیح ما وارداتی است و مهر و رکعت شمار کشور ما از خارج از کشور وارد می‌شود و این واردات توسط کسانی انجام می‌شود که از کنار واردات این کالاها پول‌های میلیاردی به جیب می‌زنند.

این مسئول در ادامه با انتقاد ازعملکرد دولت‌ها در قبال صنعت‌گران گفت: قانون حمایت از تولید در کشور نوشته شد واین قانون سه سال در مجلس چرخانده می‌شود و هر مسئولی سعی دارد مفاد این قانون را کم و کسر کند و با وجود تغییرات زیادی که در این قانون داده شد، مسئولان از مطرح کردن این قانون درصحن علنی مجلس ابا دارند.

وی در ادامه به رشد میزان بدهی صنعت‌گران به دولت اشاره کرد و گفت: فکر نکیند که صنعت‌گران از سال گذشته تاکنون وامی که دریافت کردند، بلکه ده هزار میلیارد تومان بابت بدهی باید به بانک‌ها سود بدهند.

هندویی با عنوان اینکه امروز شاهد هستیم که بانک‌ها حرمت‌شکنی کرده و خانواده‌های صنعتگران را در فشار قرار داده‌اند، اذعان داشت: برخی بانک‌ها شرخر به خانه این صنعتگران می‌فرستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا