دیپلماسی خارجی دولت تدبیر به جدول زده / عکس

به گزارش بصیر به نقل از بلاغ، انتشار عكس‌هاي بدون حجاب اشتون و معاونش در سفارت ايران در وين، از خبرهای جنجالی این چند روز اخیر محسوب می شود.

با توجه به این که سفارت خانه ی هر کشوری به عنوان خاک آن کشور محسوب می شود ، تمامی قوانین آن کشور در این سفارت خانه لازم الاجرا است.

تمامی قوانين جمهوری اسلامی ايران از جمله “حجاب” در اماكن ديپلماتيك جمهوري اسلامي باید برقرار باشد  و حتي براي شركت در جشن‌هايي كه سفارتخانه‌هاي ايران برگزار مي‌كنند بايد رعایت حجاب توسط مدعوین نیز رعایت شود.

با وجود به چنین قوانینی حضور بدون حجاب اشتون و معاونش در سفارت ايران در وين را نمی توان بدون هدف و به طور اتفاقی تلقی کرد چراکه خانم اشتون  حتی به نوع پوشش های خود در روند مذاکرات دقت می کند.

گفتنی است  پس از ورود وزير خارجه ايتاليا بدون حجاب در فرودگاه تهران که عکس های وی  در رسانه ها منتشر شده است  برای بار دوم قوانین جمهوری اسلامی ایران از سوی مقامات خارجی نقض می شود و به نوعی به سخره گرفته می شود.

اما چند سوال مهم از دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی که آیا حضور خانم کاترین اشتون رییس سیاست خارج اتحادیه اروپا با قوانین حاکم بر کشور خود در سفارتخانه ایران در وین که به نوعی خاک ایران محسوب می شود فتح قوانین ایران از سوی وی تلقی نمی شود؟

و اینکه آیا دیپلمات های ایرانی از قوانین دیپلماسی و سفارتخانه های کشور خود اطلاع دارند؟!

حال باید منتظر بود  وزارت امور خارجه کشور و دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در خصوص این رفتارهای غیر دیپلماتیک از سوی مقامات کشور های دیگر و سوالات فوق چه واکنشی از خود نشان خواهد داد.

شایان ذکر است همه ی این اتفاقات در حالی رخ می دهد که مشاوران دیپلماسی دولت یازدهم چه قبل و چه بعد از برگزاری انتخابات ۹۲ دولت قبل را به عدم رعایت اصول دیپلماتیک متهم می کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا