درخت‌هایی در نیوزیلند که تعظیم می‌کنند! +تصاویر

جاذبه های عجیب زیادی در سراسر دنیا وجود دارد، اما درخت هایی در نیوزیلند وجود دارند که بسیار متفاوت هستند. درختان خمیده اسلوپ پوینت در نیوزیلند، از جاذبه های عجیبی هستند که به دست طبیعت و بدون دخالت انسان ایجاد شده اند. زیبایی های طبیعی، صخره های نفس گیر و دشت های باشکوه، این منطقه را به یکی از زیباترین مناطق نروژ تبدیل کرده اند. با وجود این، در این منطقه به دلیل شرایط بد جوی، هیچ فردی سکونت ندارد. در اینجا تنها می توانید درختان خمیده، صخره ها، دشت ها و گوسفندانی را ببینید که مشغول گشت و گذار در زیر درختان هستند. با ما همراه باشید تا با درختان اسلوپ پوینت (Slope Point) در نیوزیلند آشنا شوید.

نیوزیلند، کشوری دیدنی با طبیعتی منحصر به فرد است که هر بیننده ای را شیفته ی خودش می کند. جاذبه های طبیعی و مناظر نفس گیر زیادی را می توانید در نیوزیلند پیدا کنید، اما درختان منطقه ی اسلوپ پوینت بدون شک یکی از متفاوت ترین و خاص ترین پدیده های طبیعی این کشور هستند. درختانی که به دلیل شکل به شدت خمیده شان، این تصور را ایجاد می کنند که در حال تعظیم کردن هستند!
اسلوپ پوینت، جنوبی ترین منطقه جزیره جنوب نیوزیلند است. این منطقه درست در جنوب شهرک وایکاوا و هالدان، در نزدیکی جنوب غربی ساحل کتلین قرار دارد. از زمین های اطراف اسلوپ پوینت، برای پرورش گوسفند استفاده می شود و هیچ ساختمان مسکونی ای در آن ها وجود ندارد. در اینجا تنها می توانید تابلوی کوچک زرد رنگ و یک فانوس دریایی کوچک را ببینید.

یکی از عمده دلایل نبود جمعیت انسانی در این منطقه، باد های سرد و خشنی است که قدرتشان باعث خمیدگی درختان در جهت باد شده است. در این منطقه می توانید گوسفندانی را ببینید که آزادانه رفت و آمد می کنند. در دهه های گذشته، چوپان ها پناهگاه های مخصوصی برای این حیوان ها ساختند تا از آن ها در برابر این بادهای خطرناک محافظت کنند.

این بادهای قوی و خطرناک از سمت اقیانوس جنوبی می وزند . این بادهای جنوبی علاوه بر قدرت بالا، بسیار سرد هم هستند. اگر دقت کنید، می بینید که بعضی از شاخه های این درختان کمی در جهت مخالف باد کشیده شده اند که این حالت در اثر مقاومت شاخه ها ایجاد شده است.

در این منطقه می توانید تابلوی کوچکی را ببینید که فاصله ی اسلوپ پوینت را تا خط استوا و قطب جنوب مشخص کرده است. اگر در شرایط هوایی متعادل تری به این منطقه سفر کنید، می توانید از مناظر نفس گیر و فوق العاده زیبایی که در اثر این نیروهای طبیعی ایجاد شده اند لذت ببرید. از آنجایی که جاده ای منتهی به اسلوپ پوینت وجود ندارد، باید با ۲۰ دقیقه پیاده روی و کمک گرفتن از تابلوهای زرد و مخروبه ی اطراف اسلوپ پوینت، خودتان را به این منطقه برسانید. بهتر است بدانید، در فصل بره ها، یعنی از ماه سپتامبر تا نوامبر، اجازه بازدید از این منطقه را ندارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا