باقرزاده:استان علویان مورد بی مهری قرار گرفت

به گزارش بصیر، سرتیپ پاسدار سید محمد باقرزاده عصر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر ساری، اظهار کرد: مازندران به لحاظ موقعیت و قابلیت فرهنگی در کشور مطرح است.

وی افزود: استان علویان دارای تاریخ دیرپایی در شیعه پروری و علوی مداری بوده ولی مردم این دیار در حوزه فرهنگ مورد بی مهری قرار گرفتند.

مسئول کمیته تفحص مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه تاریخ دانان کشور برای نگارش تاریخ تشییع باید به تاریخ مازندران رجوع کنند، تصریح کرد: مردم مازندران پیشتاز حکومت علوی بوده و شیعه از این استان در ایران اسلامی رشد و نمو کرده است.

باقرزاده با بیان اینکه کمتر به قابلیت های فرهنگی مازندران پرداخته شده است و در کشور چندان به این قابلیت ها توجه ای نشده است، افزود: هم اکنون مازندران دارای پیشینه فرهنگی بالایی بوده که در کشور می تواند اثرگذار و مفید باشد.

وی با اعلام اینکه نقش مازنی ها در دوران انقلاب و جریانات دفاع مقدس بسیار بی بدیل بوده است، گفت: تنها در مباحث دفاع مقدس به کنگره ها، یادواره های شهدا و کارهای هنری پرداخته شده و هنر فاخر دفاع مقدس کمتر بدان توجه شده است.

مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه کار فرهنگی باید فاخر، ماندگار و اثربخش باشد، افزود: ساخت پارک موزه دفاع مقدس به ماندگاری فرهنگی مازندران کمک می کند.

باقرزاده با بیان اینکه موزه‌ها زمانی دارای اثربخشی هستند که خاصیت فرهنگی و هنری آنها نمود عینی در جامعه داشته باشد، گفت: مازندرانی‌ها عمده ترین نقش را در عملیات هایی نظیر فاو و الفجر هشت خلق کرده که باید یاد رزمندگان این دیار در قالب پارک موزه دفاع مقدس نگاشته شود.

وی با اعلام اینکه پارک موزه دفاع مقدس مازندران در فضایی به مساحت ۷۵ هکتار در جوار پارک تجن ساری جانمایی شده است، افزود: در این منطقه می‌خواهیم گردشگری جنگ و فتوحات لشکر پیروز ۲۵ کربلا را به گردشگران و زائران امام رضا (ع) معرفی کنیم.

 

منبع: بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا