مدیرکل شیلات مازندران:

صید سالانه هزار تن ماهی در فریدونکنار/ ۱۱۴ قفس پرورش ماهی به مازندران وارد می‌شود

بصیر، حسن حبیب‌نژاد در جمع مسئولان استانی و شهرستانی در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان، اظهار داشت: در فریدونکنار سالانه یک‌هزار تن صید صورت می‌گیرد که به دلیل بالا بودن آهن نمی‌توان به آبزی پروری روی آورد هرچند در بالادست این امر تا حدودی امکان‌پذیر است.

وی با بیان اینکه یکی از محورهای توسعهپرورش ماهی در قفس دریایی است، تصریح کرد: با این روش به راحتی می‌توانیم از ظرفیت دریا در پرورش ماهی‌های استخوانی و خاویاری استفاده کنیم.

مدیرکل شیلات مازندران با اشاره به حضور مثبت بندر در فریدونکنار، خاطرنشان کرد: وجود بندر در فریدونکنار می‌تواند شتاب قابل قبولی برای توسعه این امر داشته باشد.

حبیب‌نژاد گفت: با اشاره به اینکه تعاونی‌های صیادی فریدونکنار علاقه به پرورش ماهی در قفس دارد، اظهار داشت:۱۱۴ قفس پرورش ماهی به استان مازندران وارد می‌شود و برای رونق این امر باید از استعدادهای منطقه و بخش خصوصی نیز استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه همچنین اتحادیه‌های پرورش دهنده قفس را ساماندهی می‌کنیم تا نیازهای خودشان را تامین کنند، تصریح کرد: گونه پرورشی متناسب با دریا وجود ندارد که برای تامین این گونه‌ها در تابستان از بخش خصوصی بهره می‌بریم.

مدیرکل شیلات مازندران خاطرنشان کرد: بیمه قفس‌های پرورش ماهی به نتیجه رسیده و تعدادی از این قفس‌ها بیمه هستند و البته این امر باید تکمیل شود.

حبیب‌نژاد اذعان داشت: اسکله پشتیبانی متناسب با قفس در استان وجود ندارد، گفت: باید از ظرفیت بنادر موجود، استفاده کنیم تا این اسکله پشتیبانی فراهم شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا