بصیر گزارش می دهد/

قصور یک پزشک منجر به فلج شدن دخترک ۸ ساله شد!/پزشک اهمال کار فقط به توبیخ شفاهی محکوم شد/اسناد

به گزارش بصیر به نقل از خبرنگار بلاغ ، ۱۰ دیماه ۸۹، برای «فاطمه رحیمی» کودک ۸ ساله‌، اهل روستای واسکس قائم‌شهر حادثه ای رخ داد که پرونده وی پس از چهار سال، هنوز در دادگستری این شهرستان در جریان است.

وکیل این پرونده، گفت: دخترکی که تنها دچار سرماخوردگی شده بود، با تزریق اشتباهی آمپول به عصب منجر به فلج شدن این کودک شد.

گفتنی است این تزریق توسط تزریقاتچی این پزشک عمومی صورت گرفته است که بنا بر قانون مقصر اصلی، خود پزشک است.

اشتباه پزشک توسط نظام پزشکی تأیید شده است، با این حال نظام پزشکی، پزشک خاطی را فقط به توبیخ شفاهی محکوم کرد!

این پژشک به رأی هیأت بدوی نظام پزشکی معترض شد. رد این اعتراض بعد از ۳۲ ماه از نظام پزشکی استان مازندران ابلاغ شد؛ در این مدت پدر فاطمه که یک کارگر معمولی در روستا است، برای این که شاید فرزندش بتواند سلامتی خود را به دست بیاورد، تمام سعی خود را کرد و تا کنون ۱۴ میلیون تومان هزینه کرد.

گفتنی است بر اساس مواد ۶۰۸ و ۶۰۹ قانون مجازات اسلامی در کتاب پنجم، به صراحت عنوان شده چنان که هر کسی اعم از بیمار و بستگان به پرسنل درمانی توهین کنند -فقط توهین- مشمول ۳ تا ۶ ماه حبس، شلاق تا ۷۴ ضربه و جزای نقدی می شوند و اما طبق قانون جدید، پزشکان متخلف به خاطر وجهه اجتماعیشان، مجازات هایی دیگر جایگزین حبس را خواهند داشت.

جا دارد یاد کنیم که در قرآن کریم آمده است: «ارجمندترین شما نزد خداوند، پرهیزگارترین شماست.» در هیچ جای قرآن نیامده که هر کس وجهه اجتماعی بالایی دارد، نزد خدا ارجمندتر است.

اگر این قوانین حمایتی از پزشکان وجود نداشت، آیا فکر نمی کنید این پزشک اهمال کار بیشتر دقت می کرد و مسبب فلج شدن فاطمه نمی شد و یا فوت نوزاد شش ماهه «آیلار صلحی اسکویی» و «فاطمه یاس» نوزاد سه روزه در قائمشهر که در پی بی دقتی پزشکان به وقوع پیوست.

نمایندگان مجلس و دولت تدبیر و امید باید به این قضیه ورود پیدا کنند؛ رئیس‌جمهور حسب اصل ۱۱۳ ، ۱۲۱ و ۱۲۷ قانون اساسی در برابر تمام اقداماتی که در کشور از طریق تمام دستگاه‌های اجرایی صورت می‌گیرد، دارای مسئولیت کامل است.

بلاغ: نظام پزشکی «فلج شدن دخترک 8 ساله»

بلاغ: نظام پزشکی «فلج شدن دخترک 8 ساله»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا