کاخ سفید:انتخابات سوریه «بی‌آبرویی» است!

به گزارش بصیر به نقل از  فرهنگ نیوز ، روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست»، «مری هارف»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، ضمن محکوم کردن انتخابات ریاست‌جمهوری سوریه که روز سه‌شنبه دیروز  با حضور چشمگیر و قابل پیش بینی مردم برگزار شد را بی‌‌آبرویی دولت «بشار اسد» دانست.

وی گفت: «انتخابات ریاست‌جمهوری سوریه یک بی‌آبرویی است. امروز، اعتبار بشار اسد در مقایسه با اعتبار دیروز او افزایشی نداشته است.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به تمسخر به تصاویر رأی دادن بشار اسد اشاره کرد و گفت که او طوری رفتار می‌کند که انتخابات واقعی برگزار شده است.

از طرف دیگر «رابرت فورد» سفیر سابق آمریکا در مصاحبه با شبکه «پی بی اس» ضمن انتقاد از دولت آمریکا از سیاستی که در قبال سوریه اتخاذ کرده است، گفت که واشنگتن باید خیلی پیش از این به معارضان میانه‌رو سوریه تسلیحات ارائه می‌داد.

وی تصریح کرد که در نتیجه تردید‌های دولت آمریکا در کمک به معارضان سوری، تهدیدات افراط‌گرایان علیه آمریکا افزایش یافته است و در خصوص انتخابات ریاست‌جمهوری سوریه که با مشارکت بالای مردمی همراه بوده است نیز گفت: «این انتخابات، برای ما و دیگر کشورهای منطقه، اروپا و غیره نماد این امر است که اسد دولت را ترک نمی‌کند. او عمیقاً در پایتخت سوریه تثبیت شده است و این در حالی است دیگر بخش‌های کشور سوریه خارج از کنترل او است.»

فرانسه هم همچون آمریکا واکنش منفی به انتخابات سوریه نشان داد، به طوریکه «لورن فابیوس» وزیر خارجه این کشور در اظهاراتی طعنه‌آمیز، همزمان با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه در اظهاراتی با کنایه نسبت به اینکه مردم سوریه گزینه‌ای جز انتخاب بشار اسد ندارند، اعلام کرد: «سوری‌هایی که در انتخابات ریاست جمهوری سوریه شرکت می‌کنند، بین بشار و بشار حق انتخاب دارند.»

وی در گفت‌وگو با شبکه دو تلویزیون فرانسه افزود: «این یک کار بیهوده غم‌انگیز است. سوری‌ها به ویژه سوری‌هایی که در مناطق تحت حاکمیت رژیم دمشق زندگی می‌کنند، [تنها] بین بشار و بشار انتخاب دارند و واقعیت این است که ما از پیش از آغاز انتخابات نتیجه آن را می‌دانیم.»

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست هم بازتابی از انتخابات سوریه را منتشر کرد و در عنوان گزارش خود اینگونه نوشت: انتخابات سوریه نماد محکم کنترل اسد است.

این روزنامه آمریکایی در گزارش خود با هدف بی اهمیت جلوه دادن این انتخابات نوشت که مردم سوریه در یک انتخابات بسیار کنترل شده که روز سه‌شنبه برگزار شد، شرکت کردند؛ انتخاباتی که موجب شد اسد سرسختانه قدرت را در دست بگیرد و این نمایانگر شکست سیاست‌های اوباما در وادار کردن اسد به استعفا بوده است.

خبرگزاری رویترز نیز اینگونه نوشت که سوری‌ها روز سه‌شنبه در انتخاباتی شرکت کردند که انتظار می‌رود پیروزی «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه را به همراه داشته باشد.

انتخابات در سوریه درحالی روز گذشته  با استقبال خوب مردمی مواجه شد که به دلیل صفوف طولانی رأی‌دهندگان کمیته عالی انتخابات وادار به تمدید ساعات برگزاری شد و نکته قابل توجه اینجاست که  روز گذشته سوریه یکی از آرام ترین روزهای خود را طی سه سال گذشته سپری کرد و تروریست‌های مورد حمایت غرب نیز نتوانستند مانع از برگزاری این انتخابات شوند. علاوه براین  گروههای تروریستی در جاهایی که  تحت محاصره دولت سوریه بودند با مشاهده حضور مردم فرصت را غنیمت شمرده در بسیاری مناطق از نظام سوریه امان نامه دریافت کردند و از محاصره ارتش به جای دیگری منتقل شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا