باند خانوادگی زورگیری منهدم شد

بصیر، ۱۶دیماه از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ وقوع یک فقره زورگیری و سرقت خودرو به کلانتری ۱۶۹ مشیریه تهران اعلام شد.
با حضور ماموران کلانتری در محل اعلامی در میدان آقانور، فردی با مراجعه به ماموران  اعلام کرد که سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت آپاچی سفید رنگ، با تهدید چاقو به وی حمله ور شده و اقدام به سرقت مبلغ ۲۰ ملیون تومان پولِ ودیعه دریافتی در معامله فروش خودرو و کیف دستی حاوی قولنامه تنظیمی فروش خودرو ، مدارک و سوئیچ خودرو از وی کرده اند.
با توجه به اظهارات مالباخته ، کارآگاهان به محل پارکینگ مراجعه و در تحقیقات از کارکنان آن اطلاع پیدا کردند که خودرو زانتیای مالباخته نیز از پارکینگ خارج شده است.
مالباخته پس از حضور در پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: چند روز پیش خودروی زانتیای خود را از طریق روزنامه برای فروش آگهی کرده بودم که فرد ناشناسی با من تماس گرفت و خود را مشتری معرفی کرد. پس از توافق اولیه بر سر قیمت ، برای بازدید خودرو با یکدیگر قرار ملاقات گذاشتیم. ۱۶ دیماه جوانی بنام «ر . الف» با یک دستگاه خودرو سواری آزرا  به محل قرار آمد؛ پس از بازدید خودرو توسط او و برابر توافق اولیه برسر قیمت خودرو، وی مبلغ ۲۰ میلیون تومان پول نقد به من تحویل داد و در ادامه قولنامه فروش خودرو بین ما دو نفر تنظیم شد. قرار شد تا روز انتقال سند خودرو و تسویه کامل پول، خودرو برای چند روز در پارکینگ بماند؛ به همین علت، دو نفری ماشین زانتیا را به پارکینگ بردیم و رسید پارکینگ در اختیار خریدار و سوئیچ ماشین در اختیار من باقی ماند تا در روز محضر و تسویه کامل توسط خریدار، سوئیچ و سایر مدارک خودرو به ایشان تحویل شود.
مالباخته  افزود:  پس از گذاشتن ماشین در پارکینگ و در حالی که مبلغ ۲۰ میلیون تومان پول نقد از خریدار گرفته بودم، دو نفری از پارکینگ خارج و سوار ماشین خریدار شدیم. پس از طی مسافتی کوتاه، من از ماشین پیاده شدم؛ هنوز مسافت زیادی از محل پیاده شدن من از ماشین نگذشته بود که ناگهان سرنشنیان یک دستگاه موتورسیکلت آپاچی سفیدرنگ به من حمله ور شده و با تهدید چاقو و ضرب و شتم اقدام به سرقت کیف دستی حاوی ۲۰ میلیون وجه نقد، قولنامه فروش خودرو، سوئیچ و مدارک شناسایی خودرو کرده و به سرعت از محل متواری شدند.
با توجه به اظهارات مالباخته، کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی اقدام به شناسایی محل سکونت
«ر . الف» در منطقه افسریه کرده و این شخص را دستگیر و به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند . در ادامه تحقیقات و با شناسایی دو برادر خانم «ر . الف» به نام‌های فرشید و وحید به عنوان مجرمان سابقه دار در زمینه ارتکاب جرایم مختلف کیف قاپی و زورگیری، تصاویر این دو برادر توسط مالباخته مورد شناسایی قرار گرفت؛ با شناسایی مخفیگاه فرشید و وحید در منطقه مشیریه، طی یک عملیات هر دو نفر دستگیر و به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.
سرهنگ کارآگاه رضا امیدی رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر به مهر گفت: از تمامی شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت و کلاهبرداری قرار گرفته‌اند دعوت می شود برای شناسایی متهمان  و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان نبرد شمالی – میدان نبرد – انتهای خیابان شهید بیدچی مراجعه کنند.

بی باک نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا