اختصاصی/ فرازی از وصیت نامه شهید نیک نیت

انقلاب ما راهی طولانی دارد، وحدت و تقوی را حفظ کنید

بصیر/ وصیتنامه شهید سید قاسم نیک نیت

بسم الله الرحمن الرحیم

این پابرهنه ها بودند که در خیابانها فریاد می زدند و جوان دادند و خون دادند و پیروز شدند این جانب قاسم نیک نیت شهادت می دهم که خدا یکی است و پیامبرانی آمدند برای اثبات یگانگی خداوند که اولین آنها حضرت آدم و آخرین آنها نبی اکرم خاتم الانبیاء محمد مصطفی است و شهادت می دهم که قیامت راست است و همه به سوی او (خداوند) خواهیم رفت خوش به حال کسی که از این سرمایه (جان) که خداوند به او عطا کرده در راه معشوق (خداوند) فدا کند و شهادت می دهم که امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) جانشین آن بزرگوار بوده و بعد از یازده فرزند برحقش از حسن گرفته تا امام قائم حضرت مهدی (عج) که در آرزوی چنین هدیه ای از طرف او بودم که جانم را فداش کنم؛ جانشینان آن حضرت بودند و شهادت می دهم که قیام امام خمینی چون قیام امام حسین (ع) برحق است و مورد رضای خداوند است و امام خمینی هدفی جز نجات اسلام و مسلمین نداشته و ندارد و به همین خاطر با تمام مشکلات در زندگی به جبهه اعزام شدم اگر مسئله امانت و اسلام در میان نبود چه کسی می توانست مرا چنین عاشقانه به سوی مرگ بفرستد. زمانی که بعضی از مسئولین خود در شناخت امام تردید دارند و یا توانایی حرکت در آن خط الهی را ندارند و مسائل شرعی را خواسته و فرمان نفسشان توأم مرده اند و خود را گول می زنند زمانی که شهیدی از کربلای حسین (ع) به طرف شهر خود فرستاده می شود بجای اینکه مردمش به یکدیگر نزدیکتر شوند و ایثار و مهر و محبت و عشق و علاقه به جهت هم دین بودن بیشتر و زیباتر شود از هم فاصله می گیرند و نفاق را بیشتر می کنند.

آیا هیچ عقل سلیمی باور می کند که من برای اینها و فدای اینها شوم و با وجود این همه اختلاف عینی به فرمان و تشویق آنها عازم به جبهه نبرد حق علیه باطل شده باشم و با وجود بی سوادی من همه این مسائل را درک کرده ام.

ای کسی که فقط گوش به فرمان امامی، من امروز با تو سخن می گویم همیشه به یاد ضعفا و مستمندان و یتیمان باشید چون خودم طعم یتیمی را چشیده ام و درک می کنم آنها هم می کشند پس به یاد ایشان (یتیم و مستضعف و شهید) باشید و برنامه زندگی را طوری تنظیم کنید که بجای نشست و برخاست با افراد منافق و دورو با آنهایی که قبلاً از هر جا می توانست می دزدید حتی نادر در باره فرعون هم شده مثل سگ می تاختند و امروز خیلی هم انقلابی شده اند و فرصت طلب هستند آنهایی که در هر شهرمان اسیر وسوسه های شیطانی شان هستند بجای نشست و برخاست با خانواده شهید، معلول، ضعفا، مستمندان با اینها و این قشر معاشرت کنید که دلسوز انقلابند با اینها که با جان و مال و تمامی هستی شان انقلاب را یاری می دهند با وجود این همه بدانید که انقلاب ما راهی بس طولانی را می پیماید که مجروحین جهان چشم به این حرکت اسلامی دوخته اند وحدت و تقوی را حفظ کنید و اعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا و همگی به ریسمان الهی چنگ زنید و به راههای متفرق (مدعیان دین ساز) نروید.

همسر صالحم مرا حلال کن که نتوانستم شوهری خوب برایت باشم از مادر فاطمه الزهرا (س) برایت طلب شفاعت می کنم و تو و دخترم را به خدا می سپارم.

برایم قرآن زیاد بخوانید و لحظه ای از حجت عمر غفلت نکنید تمام اعمالت را به حساب آن حضرت انجام بده تا باشد در بهشت برین در کنار هم قرار بگیریم. انشاءالله

همسر عزیزم تربیت دخترم به عهده توست بایستی پل فرات شود تا بواسطه او به بهشت برویم او را متکی بخود بار بیار و از کودکی روح او را با قرآن و ذکر خدا عادت بده.

برادر و خواهرانم حلالم کنید. راه خدا بهترین راههاست پوینده و کوشنده در این راه باشید به همه شما وصیت می کنم که به دوستان و آشنایان تبریک بگوئید جان او هدیه ای برای امام امت خمیتی بت شکن و راه خداست و بگوئید سیدقاسم فقط برای خداوند متعال برای سید پیر (امام خمینی) به جهاد رفته و شربت شهادت نوشیده است.

در پایان خداحافظی با شما و تمام افرادی که مهر و محبت آنها شامل حالم شد در آخرین پیام من به شما این است که هیچ وقت راهی جز راه الله، ایمان، شهادت و خداگونه شدن نپذیرید اگر حتی تحمیلی باشد، چون زودگذر است.

تا مستکبر هست مستضعف است باید خون بدهد (امام خمینی)

سیدقاسم نیک نیت ۱۷/۱/۶۱

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا