مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار مطرح کرد:

مبارزه با علف‌های هرز در دستور کارجهاد کشاورزی فریدونکنار قرار دارد

بصیر، حسن رزاقی در گفت‌و‌گو با بصیرنیوز، اظهار داشت: جلسه آموزشی سایت الگویی برنج در خصوص مدیریت خزانه در روستای ازباران برگزار شد.

وی تصریح کرد: با توجه به نزدیک بودن زمان خزانه‌گیری، بذر‌پاشی و نیازسنجی کشاورزان منطقه، ششمین جلسه سایت الگویی برنج با موضوع روش صحیح مدیریت خزانه، زمان مناسب کوددهی، نحوه صحیح مصرف علف‌کش‌ها، هوادهی مناسب و مدیریت آب در خزانه، روش صحیح برداشت پوشش نایلون و زمان مناسب آن، کنترل بیماری بلاست، کرم ساقه خوار و مگس خزانه برنج برگزار شد.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار همچنین از کنترل و مبارزه با علف‌های هرز مزارع برنج در این شهرستان خبر داد و اذعان داشت: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فریدونکنار نسبت به کنترل و مبارزه با علف‌های هرز مزارع برنج، توصیه‌های فنی لازم را اطلاع‌رسانی کرد.

رزاقی یادآور شد: این مدیریت نسبت به کنترل و مبارزه با علف‌های هرز مزارع برنج در منطقه با ارسال اطلاعیه و پیام‌های آموزشی ترویجی و ارائه مشاوره های فنی به شالیکاران اقدام کرد.

وی خاطرنشان کرد: به منظور کنترل علف‌های هرز لازم است ۴ تا ۷ روز پس از نشاکاری، آب داخل مزرعه را ۳ تا ۵ سانتی‌متر بالا آورده و سپس با بستن ورودی و خروجی آب به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت از علف‌کش مناسب استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا