فرمانده سپاه کربلای مازندران در گفتگو با بلاغ خبر داد

سازمان دهی ۱۵ گردان امام حسین(ع) برای امداد رسانی / سوخت رسانی سپاه به ایستگاه گاز رامسر

به گزارش بصیر به نقل از بلاغ، سردار سید محمد تقی شاهچراغی با بیان اینکه تمامی توان و مقدورات سپاه وبسیج در ۴۸ ساعت گذشته در خدمت امداد رسانی به غرب مازندران است، گفت: سپاه از شب ۱۱ بهمن به صورت جدی به منظور امداد رسانی وارد منطقه شد و عمده فعالیت های امدادی سپاه در شهرهای عباس آباد و تنکابن به دلیل شدت خسارت در این شهر بوده است.

فرمانده سپاه کربلای مازندران با اشاره به حوزه فعالیت های امدادی سپاه از شهرستان نور تا رامسر است،گفت:سپاه کربلا در حد مقدورات خود ۳۵ دستگاه وانت کمک دار،۴ دستگاه آمبولانس،۵دستگاه لودر،یک دستگاه گریدر،یک دستگاه بولدوزر،یک دستگاه بیل مکانیکی ، یک دستگاه نانوایی سیار،یک دستگاه استریک ۱۲ متری بهمراه وسایل کامل امداد و نجات،یک دستگاه کانکس مواد غذایی در ساعات اولیه به این شهرها فرستاده است.

وی افزود:سعی شد تا در ساعات اولیه مایحتاج ضروری مردم در منطقه از جمله کنسروجات ،آرد برای پخت نان، کیک و کلوچه و مواد غذایی خشک بار تهیه و ارسال شود.

شاهچراغی گفت: برای برقراری ارتباط در مناطقی که قطعی تلفن داشتیم دو دستگاه شیلتر مخابرات سپاه برای رله کردن ارتباطات بی سیم به منطقه اعزام شد.

فرمانده ارشد سپاه در مازندران با اشاره به سازماندهی گروهای امدادی بسیج گفت:۱۵ گردان امام حسین(ع) لشکر۲۵ کربلا و تیپ امامت،گردان های بیت المقدس و عاشورا و الزهرا(س) و حوزه و پایگاه های مقاومت و بسیج سازندگی استان و سایر معاونت های تخصصی سپاه کربلا و نواحی بصورت آماده باش در آمده اند و در حال کمک رسانی به مردم آسیب دیده هستند.

وی تصریح کرد:با توجه به اینکه تسهیل در امداد رسانی بهتر و مطلوب تر به مردم بازگشایی هرچه سریعتر راه های ارتباطی شهرها و روستاها امکان پذیر است،سعی کردیم با پاکسازی جاده های اصلی و فرعی شهرستان های نوشهر،چالوس،عباس آباد،تنکابن و رامسر برای برقراری ارتباط آسانتر و دسترسی به دورترین نقاط آسیب دیده اقدامات خوبی انجام دهیم .

سردار شاهچراغی در ادامه افزود: خودروهای کمک دار سپاه برای کمک به ادارات برق،گاز،آب و بیمارستان ها،بخشداری و شهرداری های منطقه فرستاده شد .آمبولانس های سپاه نیز برای حمل و نقل مصدومین و بیماران و در یک مورد کمک به زایمان یک مادر در شهرستان تنکابن در حال خدمت رسانی است.

فرمانده سپاه کربلا سپاه کمک به در راه ماندگان و مصدومان این حادثه را از اولویت های امدادرسانی دانست و گفت: یک اکیپ ۱۰۰ نفره در رامسر برای امداد رسانی ونجات مردمی که در خانه هایشان بخاطر ریزش سقف خانه محبوس هستند،سازماندهی شده و همچنین در شهرستان های دیگر به فراخور میزان شدت خسارت این گروه ها تشکیل شده است.

وی از جمله اقدامات بجای سپاه در امدادرسانی،سوخت گیری در ایستگاه گاز رامسر دانست و گفت:اقدامات خوبی از سوی دولت،سپاه و بسیج و حتی گروه های خودجوش مردمی در راستای رفع هرچه سریعتر مشکلات و گرفتاری ها در منطقه انجام شده است اما به دلیل حجم بالای خسارت این حادثه نیاز به امداد های فراستانی ضروری به نظر می رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا