۱۵ قربانی در ۲۴ ساعت مرگبار پژوها

نخستين حادثه چهارشنبه شب در محور چابهار به نوبنديان در استان سيستان و بلوچستان رخ داد. ۴ عضو يك خانواده كه اهل روستاي بلوچي بودند سوار بر خودروي پژو در اين مسير در حركت بودند كه ناگهان خودروي پژو با يك كاميون نفتكش برخورد كرد. شدت تصادف به حدي بود كه ۲سرنشين پژو در دم جان باختند و ۲سرنشين ديگر كه به‌شدت مجروح شده بودند به همراه ۲سرنشين مجروح كاميون به بيمارستان انتقال يافتند.

شدت جراحات ۲سرنشين پژو اما شديدتر از آن بود كه آنها بتوانند زنده بمانند و با مرگ اين دو نفر در بيمارستان، شمار قربانيان حادثه به ۴نفر رسيد. علت وقوع اين حادثه از سوي كارشناسان پليس انحراف به چپ سواري پژو اعلام شد.

دومين حادثه، ساعتي پس از اين حادثه در شهرستان جيرفت در استان كرمان رخ داد. اين بار هم يك خودروي پژو كه حامل مهاجران غيرقانوني بود گرفتار حادثه مرگبار شد.

ماجرا از اين قرار بود كه خودروي پژو با ۱۴سرنشين كه بيشتر آنها مهاجران غيرقانوني افغاني بودند با سرعت زياد به سمت كرمان در حركت بود. راننده پژو كه براي دور ماندن از چشم پليس نيمه‌شب را براي انتقال مهاجران انتخاب كرده بود، در ميانه راه با ديدن ايستگاه پليس وحشت كرد و تصميم گرفت با سرعت زياد از آنجا دور شود.

اين سرعت زياد اما كار دست او و ديگر سرنشينان خودرو داد و در نهايت كنترل ماشين از دست راننده خارج شد و خودروي پژو به‌شدت با يك كاميون كه در كنار جاده توقف كرده بود تصادف كرد. در اين تصادف ۶نفر ازجمله ۲ايراني و ۴مهاجر غيرقانوني جان باختند و ۳نفر نيز مجروح شدند كه به بيمارستان انتقال يافتند. گفته مي‌شود حال ۲نفر از آنها وخيم است. ‌علت دقيق وقوع اين حادثه از سوي كارشناسان راهنمايي و رانندگي در دست بررسي است.

اما سومين و آخرين حادثه مرگبار كه پژوها آن را رقم زدند بعدازظهر پنجشنبه در آذربايجان شرقي رخ داد. يك خودروي پژو با ۵سرنشين در جاده اهر- تبريز در حركت بود كه با يك تريلي تصادف كرد. شدت تصادف به حدي بود كه خودروي پژو در دم آتش گرفت و هيچ‌كدام از سرنشينان آن مجال آن را نيافتند كه خودشان را از مهلكه نجات دهند. تمامي ۵سرنشين پژو در اين حادثه جانشان را در ميان شعله‌هاي آتش از دست دادند و راننده تريلي نيز كه مجروح شده بود با آمبولانس به بيمارستان انتقال يافت. اين اتفاق در حالي رخ داد كه تجمع مردم براي تماشاي صحنه تصادف، كار امدادرساني را مختل كرده بود. سرهنگ شكري جانشين فرمانده پليس‌راه آذربايجان شرقي علت وقوع اين حادثه را تجاوز به چپ سواري پژو حين سبقت عنوان كرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا